Ingen kan hävda att det är likadant att skjuta i vinterkyla, som sommarvärme. Det syns ju även sjuukt stor skillnad i aktivitet här på forumet, beroende på årstid. MEN, egentligen vill vi ju alla skjuta lika mycket året runt!
Vid fri field taget ställning optimerar man ju gärna avslappnad kontakt med marken... men det är så lagom kul, antar jag (?), när vi snackar snödrivor. (Iaf slappnar jag av röven mot marken så mycket jag kann! Nota bene, använder jag inte nåon kudde!)
Berätta om ert skytte vintertid!
Stora problemet är köldstela fingrar. Så jag tror inte att man någonsin kan skjuta riktigt OK i kyla - men vad fa'n anser skidskyttar och vinterjägare?!?
Under hösten har min nya Umarex (egentligen Walther) Colt 1911 CO2 diabol visat sig funka oväntat bra! Mycket bättre än andra CO2 vapen, av någon för mig helt oförklarlig anledning??? Jag har skjutit skitbra under hösten vid sådär +7 grader! OK, jag har förlorat 10-20 skott, men faktiskt mest de där CO2 "extraskotten", som mest duger för extra plinkningsmål. Vilket jag alltid har uppställt, som avslutning på mer seriösa mål. Det är ett sätt att optimera "kul" när man skjuter CO2.
Idag snöar det s. f-n. Jag väntar stormartad vind i kväll, så jag har kollat båtförtöjningar och så.
Samidigt blir jag nästan provocerad, att kanske testa skjuta grejor bland typ snölyktor...
Dela era erfarenheter av vinterskytte!

Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.