Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tempest skrev:Jag har modellera i min Jula-kulfång, när det blir mycket kulor i leran så gräver jag ur leran och värmer upp det i en gammal kastrull, häller tillbaks den flytande leran och separerar kulorna, det gäller att tejpa för upphängningshålet på kulfången bara
frankjw skrev:Tempest skrev:Jag har modellera i min Jula-kulfång, när det blir mycket kulor i leran så gräver jag ur leran och värmer upp det i en gammal kastrull, häller tillbaks den flytande leran och separerar kulorna, det gäller att tejpa för upphängningshålet på kulfången bara
Woaa... samma lera man köper på leksakshandeln? eller är det nån mer hobbyartad lera från typ panduro?
Tempest skrev:frankjw skrev:Tempest skrev:Jag har modellera i min Jula-kulfång, när det blir mycket kulor i leran så gräver jag ur leran och värmer upp det i en gammal kastrull, häller tillbaks den flytande leran och separerar kulorna, det gäller att tejpa för upphängningshålet på kulfången bara
Woaa... samma lera man köper på leksakshandeln? eller är det nån mer hobbyartad lera från typ panduro?
Vanlig lekmodellera, jag köpte på Biltema.
Batistuta skrev:Avloppskitt använder jag!
För att följa länken så måste du registera dig.
frankjw skrev:Två lager modellera med en kartongskiva bakom för stabiliteten!
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Visa en bild på ditt kulfång.
vettedax skrev:Ja nu såg jag, verkar va en konisk historia, varför inte helt enkelt limma gummi plattor på de koniska bitarna, finns att köpa i tex 10mm tjocklek.
frankjw skrev:vettedax skrev:Ja nu såg jag, verkar va en konisk historia, varför inte helt enkelt limma gummi plattor på de koniska bitarna, finns att köpa i tex 10mm tjocklek.
Antagligen en bra ide, om inte dessa smulas sönder med tiden... :-D
Ska se vad jag hittar, kampen går vidare!
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster