Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Patrick skrev:Det ska inte vara någon fara. Tuberna är ju trycktestade till 300 bar så du har ju ett spelrum på nästan 100 bar.
Och så stor tryckskillnad kan du väl ändå inte utsätta tuben för eller?
Patrick skrev:Hur hade du räknat Etienne?
Patrick skrev:(din gamla CFX nya husse)
Patrick skrev:Det ska inte vara någon fara. Tuberna är ju trycktestade till 300 bar så du har ju ett spelrum på nästan 100 bar.
ogster skrev:Patrick skrev:Det ska inte vara någon fara. Tuberna är ju trycktestade till 300 bar så du har ju ett spelrum på nästan 100 bar.
Å jag som hade för mig att tuberna är testade till 900bar...
Etienne skrev:ogster skrev:Patrick skrev:Det ska inte vara någon fara. Tuberna är ju trycktestade till 300 bar så du har ju ett spelrum på nästan 100 bar.
Å jag som hade för mig att tuberna är testade till 900bar...
Fixar geväret det då?
Aleks skrev:Nej, du får inte ha trycksatta behållare på planet och absolut inte i handbagaget...
Gastuber får transporteras med dom flesta flygbolag under förutsättning att dom saknar tryck vid incheckning och åker i det vanliga bagaget.
Etienne skrev:Aleks skrev:Nej, du får inte ha trycksatta behållare på planet och absolut inte i handbagaget...
Gastuber får transporteras med dom flesta flygbolag under förutsättning att dom saknar tryck vid incheckning och åker i det vanliga bagaget.
Uppenbarligen finns det någon form av gräns för hur högt trycket får vara. Ingen gnäller ju på hårspray exempelvis.
EDIT: För att följa länken så måste du registera dig.
Står inget om att man inte får ha tryckbehållare ombord, såvida de inte "utgör en risk för passagerarnas eller personalens hälsa eller för luftfartygets säkerhet". Vilket rimligtvis inte omfattar en vanlig FX-tub i en väska.
I vilket fall som helst får man nog inte ha med sig ett gevär i handbaggaget, så den punkten kan vi lämna direkt.
Men, det finns ju faktiskt ingen anledning att dra in en maxpumpad tub på ett flygplan
Aleks skrev:Skojar du eller? du menar alltså att en tryckluftsbehållare på 200 bar, tillverkad i aluminium, inne i ett plan, INTE utgör en risk för passagerarna?? du kan ge dig tusan på att den spränger ett bra hål o skrovet om den smäller...200Bar e INTE något man inte ska ta på allvar...
Aleks skrev:Hårspray e ju peanuts i jämförelse, lite som att jämföra en handgranat med en tioöressmällare..=)
Aleks skrev:Tror bara att många tar lite för lätt på de här med lufttuber till vapnen, menar absolut inte att vara otrevlig =) Sysslar med dykning och fyller mina egna flaskor så jag har om inte mycket så iaf lite mer koll =)
Jazz skrev:Jag tror inte hårsray är tillåtet på flyg,
Nästa gång ni eldar bål så släng in en full hår spray flaska, tala sedan om för mig om ni tycker den är farlig.
Det är mer energi lagrad i hårspray än i en luft tub, i vaje fall om den utsätts för eld.
Aleks skrev:Ptjaa...200Bar är 200Bar, sen är de ju självklart att storleken är större på dykflaskor i dom flesta fall! =)
ogster skrev:http://www.youtube.com/watch?v=6JPw99nADlw
Rätt bra tryck i en tub som pajjar!
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster