Luftpangarn skrev:Mycket intressant att du Börne säger 5mm jfrt 15mm grupper för ditt test av bly / blyfritt. Hur länge sedan var det? Jag tänker mig att JSB nog hela tiden jobbar på att förbättra de blyfria kulorna.
Senast jag testade JSB Pb Free som jag personligen haft bäst erfarenhet av var för några veckor sedan. Men köpt för ett år sedan kanske.
Denna diabolen jag menar...
För att följa länken så måste du registera dig.Men det är ju i den bössan, vet dock att den inte heller går bra i en av mina andra 10J bössor jag testat den i, typ samma spridning. Men som alltid, man måste ju själv prova då vi vet att det kan skilja väldigt mycket i olika pipor & även olika batcher, som synes i bilden jag la upp kan även JSB bly ammo vara ren skräp om man får tag på en batch som matchar väldigt dåligt med pipan, den jag visade här är det sämsta en JSB Exact 0,547 grams eller i detta fall FX ammo presterat sedan jag började skjuta LV 2013.
Köper man en massa olika batcher av Pb Free lär där säkert också finnas bättre eller sämre.
Sen anser jag att man inte tvunget behöver testa i extrema miljöer som t.e.x. inomhus, det är ju inte så pass vindstilla utomhus nån gång ändå, inte ofta i alla fall, luften rör alltid lite på sig så en diabol som går bra ute i den miljö & i den vind jag normalt skjuter i är den bästa för mig. Det är ju nåt man till slut ser då man skjuter mycket vad som fungerar i sina bössor.