Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
tankryttarn skrev:Hej.
Sitter och funderar på hur ni går tillväga när ni polerar saker?
De ja funderar på är va använder ni för medel/maskiner?
Ja skulle vilja polera hammaren och röret där hammaren ligger.
tankryttarn skrev:ja ni de va ju en tabbe!!! skulle ju ha talat om att de va pcp/co2 hammare som ja fundera på!! ber om ursäkt![]()
Hade isär ett av mina at44 för ett tag sen, de va då ja börja fundera, själva tuben som hammarn är i är helt skrovlig inuti, tänkte direkt en massa elaka tankar om dom turbanklädda filurerna som tillverkar dom, men sen börja ja på att tänka efter, de kanske är så uträknat att hammarn ska rida på topparna i tuben=mindre friktion?? kanske fanns de en baktankte när dom skena igenom röret med svarven?
tankryttarn skrev:ja ni de va ju en tabbe!!! skulle ju ha talat om att de va pcp/co2 hammare som ja fundera på!! ber om ursäkt![]()
Hade isär ett av mina at44 för ett tag sen, de va då ja börja fundera, själva tuben som hammarn är i är helt skrovlig inuti, tänkte direkt en massa elaka tankar om dom turbanklädda filurerna som tillverkar dom, men sen börja ja på att tänka efter, de kanske är så uträknat att hammarn ska rida på topparna i tuben=mindre friktion?? kanske fanns de en baktankte när dom skena igenom röret med svarven?
öberg skrev:Plocka isär ett högkvalitè vapen så hittar ni inga ojämnheter där inte
Högglanspolerat och RÄTT smörjmedel är nyckeln.
Lite som en välspolad is och nyslipade skriller. Inte vill man ha tvärt om
öberg skrev:Högglanspolerat och RÄTT smörjmedel är nyckeln.
Lite som en välspolad is och nyslipade skriller. Inte vill man ha tvärt om
Jazz skrev:det ärju helt rätt att friktionen kan öka med jämnheten. Men man ska tänka på att om det är toppar så kommer dom att påverka olika och emella åt skära in lite i materialet. Skulle tro att du får bäst jämnhet med blank polerat. En skrovlig yta är i princip aldrig bra, bättre och polera sedan öka fjädertrycket. Något som är rätt bra att poleramed är ventilpasta och sedan autosol, är det mycket ojämt så börja med slipduk som sitter på en pinne. försök att polera i den riktning kolven hammaren går.
öberg skrev:Jag köpte ett sådant på Biltema för hutlösa 39:- tror jag det var
Jazz skrev:Att börja med ett honingsverktyg är bra, men försök sedan polera i den andra riktningen.
öberg skrev:Massor av hononisolja och fina stenar, kör sen fram och tillbaka lugnt o fint så polerar vi dom större hydralikcylindrarna på jobbet.
öberg skrev:Massor av hononisolja och fina stenar, kör sen fram och tillbaka lugnt o fint så polerar vi dom större hydralikcylindrarna på jobbet.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster