50% på allt! Utförsäljning!

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

50% på allt! Utförsäljning!

Inläggav lazlo09 20 apr 2010, 09:16

Vet ej om detta är rätt forum del, men vill så snabbt som möjligt tipsa alla!

Ängelholms Läderaffär skall efter 60 år som vapen/fritidsaffär stänga. Dom har nu 50% på ALLT i butiken, och dom har massor av saker/jaktsaker/friluftsaker såsom ammo, kolsyra, kulfång, kikarsikte, luftgevär å pistol och en jävla massa mer.

Mitt fynd idag, obs allt är helt nytt: Hatsan 70 4,5m.m., rejält gulmålat kulfång, 100st tavlor, 500st Milbro rundnos samt variabelt (zoombart) kikarsikte 3-7X20. Priset för allt detta? 1200kr :smt022
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Följande användare vill tacka lazlo09 för detta inlägg
offire (20 apr 2010, 18:22), messer (20 apr 2010, 20:01)

Re: 50% på allt! Utförsäljning!

Inläggav messer 20 apr 2010, 11:49

Som vanligt är det 50mil bort, men alltid trevligt med tips om roliga/billiga saker!

Ot lite, men kan detta vara anledningen?
För att följa länken så måste du registera dig.

Synd när företag går omkull för att lagar som ska hjälpa en del, stjälper för andra.
messer

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav lazlo09 20 apr 2010, 12:11

messer skrev:Som vanligt är det 50mil bort, men alltid trevligt med tips om roliga/billiga saker!

Ot lite, men kan detta vara anledningen?

Synd när företag går omkull för att lagar som ska hjälpa en del, stjälper för andra.

Nejdå, det är bara gnälliga hjulbenta människor som klagat. Affären har ägts och skötts i 60 år av samma par, gubbe å hans kärring, så dom börjar bli riktigt gamla, därav stängningen. Också därför jag blir lite förbannad på den sidan du länkade till (har sett den innan) för kärringen som stått i kassan de senaste åren (gubben för gammal/sjuk) har fan kämpat på för att försöka gå runt, och att lägga 50000kr på nån handikappsanpassning här på dom äldre anrika gamla husen i Ängelholm är helt enkelt för dyrt och jobbigt för en 70+ tant att genomföra.
Användarvisningsbild
lazlo09

Inläggav mt_knot 20 apr 2010, 13:07

Jag får tacka för tipset :)

Inte så mycket moderna luftprylar kvar men en hel del äldre saker tex ett litet BSA kulfång för 17:- en gamoråtta (den sista) för 150 och en del milbro och gama ammo 4,5 och 5,5. Några vintage kikarsikten nikko, gamo tasco m.m.
En del krut ammo också remmington 22lr target och high vel. 50:- för 100st plus en del udda ammo för 22kort flobert och signalpistoler

Helt klart en givande utflykt för mig som bor 30km från Ängelholm.
mt_knot

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Kullabygdens JSK
Luftvapen favorit: AA TDR S410

Inläggav buckshot2000 20 apr 2010, 14:51

Tragiskt att läsa att det finns folk här på forumet som försöker få stängda affärer att bli handikappade människors fel.

Syftar då på "messer" och "lazlo09" , ni gör en massa uttalanden som ni dels inte verkar ha grund för, och att kalla handikappade för "gnälliga hjulbenta människor" tycker jag är väldigt människoförnedrande och undrar lite vad sådana uttalanden gör på ett luftvapenforum.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*

Användarvisningsbild
buckshot2000

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Följande användare vill tacka buckshot2000 för detta inlägg
Superbee (20 apr 2010, 16:54)

Inläggav öberg 20 apr 2010, 18:21

tillbakatillamnet

Om det är för att dom inte orkar/har råd att fixa en handikapsvänlig affär låter jag vara osagt.
Men om den saken är det färdigpratat från och med NU.
:smt027
Användarvisningsbild
öberg

Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav mathewsbow 20 apr 2010, 19:40

Blir nog till att åka in om efter jobbet i morgon, bara en omväg på högst en km, och se om han har jaktmatch 9,3x57.
mathewsbow

Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch

Inläggav mathewsbow 20 apr 2010, 19:46

Läderaffären i Ängelholm är nog en av de äldsta butikerna i ä-holm och garanterat äldst under samma drivande ägare, en liten butik som bara har några enstaka kvadratmeter golv innanför dörren, lite lanthandel över det.
mathewsbow

Inläggav Skogshuggarn 21 apr 2010, 07:23

Femtio procent på allt,,det låter som affärsidkaren går under sina inköpsmarginaler . Man skulle känna sig som en plunrare att gå in i det gamla parets butik .
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 80 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav lazlo09 21 apr 2010, 08:09

buckshot2000 skrev:Tragiskt att läsa att det finns folk här på forumet som försöker få stängda affärer att bli handikappade människors fel.

Syftar då på "messer" och "lazlo09" , ni gör en massa uttalanden som ni dels inte verkar ha grund för, och att kalla handikappade för "gnälliga hjulbenta människor" tycker jag är väldigt människoförnedrande och undrar lite vad sådana uttalanden gör på ett luftvapenforum.

Eeeh, nej jag skrev precis tvärtom! Jag sade att artiklen INTE har något med stängningen att göra.

Och, visst var mitt uttalande om handikappade (behöver inte upprepas) var något som sades lite argt i förbifarten. Jag har själv rullstolsbundna vänner samt jobbar på ett rehab/aktivitets center för handikappade. Ordet jag skrev kan jag tycka var harmlöst, men inser mitt misstag och förstår att det kan väcka anstöt.

Det jag vill förtydliga är väl snarare att jag retar mig på dom som hänger ut mindre, "fattiga" och anrika affärer som om dom vore några slags bovar. Dessutom ger dom sig på själva affären istället för husägaren och/eller kommunen som har som uppgift att sköta sådant här. Visst skall så mycket som möjligt i ett modernt samhälle vara anpassat för alla människor, men Rom byggdes inte på en dag och undantag måste kunna göras. Annars kan vi lika väl kräva att alla affärer skall ha en teckenspråk-talande person för alla döva, och ledsagare för alla blinda.

Här rör det sig om ett steg på nån/någon decimeter som en rullstolsbunden med hjälp lätt forcerar på sisådär 10 sekunder.

öberg skrev:tillbakatillamnet

Om det är för att dom inte orkar/har råd att fixa en handikapsvänlig affär låter jag vara osagt.
Men om den saken är det färdigpratat från och med NU.
:smt027

Jag kände att jag ville förklara mig, bla att jag jobbar med handikappade och därför inte hyser något agg mot dem som folkgrupp, och att "ordet" jag skrev var onödigt. Eftersom det blev ot pga mig ville jag förklara. Tycker du annorlunda så är det ditt beslut, och du är boss. Vad jag menar är att jag inte skiter i att du sade "tillbaka till ämnet", utan ville förklara mig och ordvalet för att kanske låta saken bero och komma tebax till ämnet.
Användarvisningsbild
lazlo09

Följande användare vill tacka lazlo09 för detta inlägg
messer (21 apr 2010, 12:49)

Inläggav lazlo09 21 apr 2010, 08:22

Skogshuggarn skrev:Femtio procent på allt,,det låter som affärsidkaren går under sina inköpsmarginaler . Man skulle känna sig som en plunrare att gå in i det gamla parets butik .

Varför det? Hon sade att dom har öppet max till sista maj. Naturligtvis vill dom sälja så mycket som möjligt, gärna allt innan dess, därav brådskan och 50%. Dom blir inte hjälpta av att folk inte handlar där för att det är för billigt.
Användarvisningsbild
lazlo09

Inläggav Skogshuggarn 21 apr 2010, 13:31

lazlo09 skrev:Varför det?

OM . jag skulle komma in i den butiken med 50 % rabatt så finns risken att girigheten tar kommandot,,,klart som korvspad att jag inte skulle köpa ett sikte,ett vapenfodral osv , jag skulle köpt så mycket jag kunde bära med mig,,dvs hela butiken . Tror att vi människor mer eller mindre är samlare, hamstrare och plundrare av naturen,det finns endast en gråzon som skiljer oss åt när det skall bryta ut .Finns otaliga exempel på det,,tex minns jag oljekrisen på sjuttiotalet . För tjugo år sedan så anonnserade en lokal butik på orten att de skulle sälja frysta kycklingar för 5 kronor styck,,du kan tro att det skreks och knuffades och slets i varandras kläder vid kycklingdisken ,,släppte man blicken från sin egen kundvagn så kunde ens kycklingar försvinna ! tillslut utbröt en tumult bland de mest giriga som avslutades med slagsmål,,he he det var många naglar som bröts när kärringarna kom igång .

En tanke jag får utöver detta är,,finns det någon garanti på grejorna efter sista Maj ?
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Inläggav lazlo09 21 apr 2010, 15:57

Skogshuggarn skrev:
lazlo09 skrev:Varför det?

OM . jag skulle komma in i den butiken med 50 % rabatt så finns risken att girigheten tar kommandot,,,klart som korvspad att jag inte skulle köpa ett sikte,ett vapenfodral osv , jag skulle köpt så mycket jag kunde bära med mig,,dvs hela butiken . Tror att vi människor mer eller mindre är samlare, hamstrare och plundrare av naturen,det finns endast en gråzon som skiljer oss åt när det skall bryta ut .Finns otaliga exempel på det,,tex minns jag oljekrisen på sjuttiotalet . För tjugo år sedan så anonnserade en lokal butik på orten att de skulle sälja frysta kycklingar för 5 kronor styck,,du kan tro att det skreks och knuffades och slets i varandras kläder vid kycklingdisken ,,släppte man blicken från sin egen kundvagn så kunde ens kycklingar försvinna ! tillslut utbröt en tumult bland de mest giriga som avslutades med slagsmål,,he he det var många naglar som bröts när kärringarna kom igång .

En tanke jag får utöver detta är,,finns det någon garanti på grejorna efter sista Maj ?

Ja det funderade jag också lite på faktiskt. Dom fick sina vapen m.m. genom Fondprodukter, och om jag minns rätt så är dom också generalagent för Hatsan. Tror (hoppas) att Fondprodukter kan assistera vid ev garantiärende om man köpt ett vapen av en av deras "underleverantörer". Sedan är det ju inte butiken själv som står för garantin, även om dom är skyldiga att hjälpa till om dom sålt en defekt vara. Tantan hade bara gott att säga om Fondprodukter och hennes åsikt var iaf att jag säkerligen skulle få hjälp därifrån om jag behövde.

Lite OT: Vet någon varför det heter "Fondprodukter"? Förstår inte alls varför, har ju inget med vare sig sortiment, ägare, ställets läge eller något annat logiskt.
Användarvisningsbild
lazlo09

Inläggav mathewsbow 21 apr 2010, 17:16

Fond produkter kommer ursprungligen från Grevie (ja du läste rätt!)och "Labo import" köpte det för en ca10-15år sedan, den ursprungliga ägaren bor kvar i Grevie, (och det var han som var med och bildade Bjäre bågskyttesällskap då han också sålde pilbågar)
mathewsbow

Inläggav offire 21 apr 2010, 17:18

Hatsan kulfång för 87kr och det e ju helt ok lite tjockare plåt
och några 50pkt tavlor 40kr gamo pro match4,5 30kr blev det
hjälpte henne ner med 2st lådor med ngn gamo 4,5som hon inte visste att hon hade på lager
hand skrivna prislappar å bara kontant det e gediget:)

80år ja då ska jag inte jag jobba har jag tänkt:)
Senast redigerad av offire 21 apr 2010, 17:18, redigerad totalt 1 gång.
FX Bobcat .22 Delta 4,5-30 MCZ 2
Daisy Red Ryder.177bb

FX Royale 400 .22 MTC Taipan 4-16x50 amd såld
Hw 97k.20-Stoeger3-9x44-såld
Independence.22 Leapers 3-9 såld
Stoeger x10.177-Stoeger4x32 såld
offire

Tack utdelade: 118 gång
Tackad: 11 gånger i 5 inlägg
Skytteklubb: Tåstarp
Luftvapen favorit: FX Bobcat.22

Inläggav mathewsbow 21 apr 2010, 17:26

Ha Ha, jag köpte också ett hatsan-fång i dag, samt jaktmach till 9,3án och en massa annat smått och gott.
mathewsbow

Inläggav lazlo09 21 apr 2010, 17:49

mathewsbow skrev:Fond produkter kommer ursprungligen från Grevie (ja du läste rätt!)och "Labo import" köpte det för en ca10-15år sedan, den ursprungliga ägaren bor kvar i Grevie, (och det var han som var med och bildade Bjäre bågskyttesällskap då han också sålde pilbågar)

Å fan, Grevie är ju bara nårra kilometer från mig! Där ser man.

offire skrev:Hatsan kulfång för 87kr och det e ju helt ok lite tjockare plåt
och några 50pkt tavlor 40kr gamo pro match4,5 30kr blev det
hjälpte henne ner med 2st lådor med ngn gamo 4,5som hon inte visste att hon hade på lager
hand skrivna prislappar å bara kontant det e gediget:)

80år ja då ska jag inte jag jobba har jag tänkt:)

Hehe, ja hon e go tantan. Köpte mitt första luftvapen, Gamo AF10 tror jag, av henne för ca 17 år sedan.

Själv ratade jag hatsan och tog en gul sak för nårra tior.
Användarvisningsbild
lazlo09

Inläggav Skogshuggarn 21 apr 2010, 20:26

lazlo09 skrev: (hoppas) att Fondprodukter kan assistera vid ev garantiärende om man köpt ett vapen av en av deras "underleverantörer".
Om sådant skall ske är det viktigt med vapennummer osv ,, om det ej är en utgående modell så kan det gå,,Fondprodukter har god renomé , pga deras smidighet i vanliga garantifrågor till deras återförsäljare .
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat