Så då var EM över och dags att summera lite tankar och bilder från prisutdelningen.
Väldigt bra arrangerat EM då dom arrangerar Bulgarian open här flera gånger så
det fungerade väldigt bra allting. Några avblåsningar men inte många totalt sett.
Mest skyttar som skapade avblåsningarna.
Själv är jag nöjd att lyckades rädda 1 dagens 31 men missnöjd sista dagen då jag
gör en enkel vingling på ett kort stående då jag tar den långa. Samt att siktet inte fungerade
så jag missar 4 15 millimeters skott. Det borde varit 44-45 sista dagen.
Skall kontakta Sightron och skicka över siktet för renovering under vintern. Om man tänker att detta
var mitt åttonde år med siktet hur många träningspass man skjutit och hur många tävlingar man genomfört.
Det har nog skruvats x antal tusen gånger på höjd ratten så det är inte konstigt att det precis som allt annat
behöver servas. Trivs dock väldigt bra med mitt sikte då jag gillar modellen 7-55 meter avståndsbedömning.
Om man tittar på hur lång banan var samt ca 1 km kuperad terräng att gå i samt nästan 10 stationer med
15-30 graders lutning att sitta i varje dag så är jag nöjd. Dom stationerna gjorde att sista dagen hade jag kramp i låren.
Man är ju inte 59 längre
Otroligt jobbigt även med
hamster att sitta och försöka avståndsmäta mot ljus bakgrund sen försöka
sitta stilla och beräkna hur mycket under du skall hålla. Dom 3 minuterna varje station kändes sista dagen.
Troligen en av dom svårare banorna jag skjutit inte på grunda av att alla mål var långa det var dom inte
utan att målen var svårt placerade ute på öar i ån eller inne högt bland träd. Banbyggarna hade tänkt till.
Jag och Sweron satt på fredag kvällen och käkade med Connor och hans kompis från Irland.
Han var lite missnöjd med sin 44 första dagen. Vi peppade han och hade en trevlig kväll.
Han skojade och tackade sedan på avslutningsmiddagen för pepptalket då han van överlägset tävlingen med 4 poäng.
47+48 2 sista dagarna starkt skjutit.
På särskjutningen så blev det kul att se att även dom bästa typ Sergey Zubenko i knästående missade en kort 25 på 18m
i särskjutningen om plats 2-4 i
PCP klassen. Även fd världsmästare blir nervösa när 100 pers står och tittar.
Lite bilder från avslutningmiddagen. Vi satt med Andy från Norge och Estland.
Tror det kom en liten tår i ögat på Connor när han stod högst upp som vinnare och dom spelade Irländska OH.Danny Boy i högtalarna
och alla stod upp framför han och det var tyst i salen. Ett litet mäktigt ögonblick.
För att följa länken så måste du registera dig.Kul att min nya kompis Slawomir Opiela från Polen vann Fjäderklassen.
Vi sköt tillsammans i Belgien och har varit kompisar när vi träffats sedan dess. Starkt jobbat av en kille som
deltog på en större tävling första gången förra våren.
Gemensamt för vinnarna denna gång fysiskt vältränade skyttar det fällde nog avgörandet på denna banan.
För att följa länken så måste du registera dig.Nedan lite blandade bilder från kvällen. Nästa EM blir någon gång i Augusti i Wales. Eftersom VM går i USA så blir det ett EM.
När sedan VM kommer hem till Europa 2025 så blir det inget EM det året.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
Du har egentligen aldrig förlorat förrän du ger upp.