Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dano_swe skrev:Min sambo dödar mig om jag klämmer in ännu en tävling så räkna inte med mig.
skytten68 skrev:Gör som ni vill. Själv tänker jag lämna Vittsjö och starta upp field target i Osby. Om det blir en täving såkomger jag kanske.
Leopold skrev:Robban75 & jag har spånat litet kring att köra en liten tävling kring lucia, köra en eller ett par rundor ca 30 mål och kanske en silhuette-tävling som alternativ eller komplement för den som vill prova. Utomhus givetvis, man får pälsa på sig litet bara. .
Ev kan man tänka sig att lägga den så att andra rundan sker efter skymningen infaller vid halv fyra, ha målen upplysta med värmeljus eller marschaller. Handvärmare och pannlampa är tillåtet. Bara en idé, diskuterar gärna upplägg och vad som kan vara vettigt och intressant!
Tänkte vi kan diskutera en vecka och att vi sedan spikar en ev inbjudan om intresse visar sig finnas. UK-snubbarna har ju sin "Winter league" med ett antal deltagande klubbar och ev kan man kanske se detta som en första prototyp anpassad för svenska förhållanden. Googla gärna deras upplägg för inspiration! Formatet blir typ öppen klubbtävling med debutantklass för de som vill prova på.
Enfemtifyra skrev:Låter definitivt som ett roligt event, även om det skulle vara mer aktuellt för mig själv att försöka anordna något liknande inom egna klubben.
Leopold skrev:Bara en idé, diskuterar gärna upplägg och vad som kan vara vettigt och intressant!
gubbe skrev:Leopold skrev:Bara en idé, diskuterar gärna upplägg och vad som kan vara vettigt och intressant!
Fungerar säker bra om vädret är hyggligt. Vi har kört några dagens träningsbana under liknande förhållande och det är inga problem.
Mörkerskytte har jag aldrig provat men det låter skoj, däremot att köra bil hem 30 mil i mörker lockar inte lika mycket.![]()
Annars hade jag gärna kommit.
thorgus skrev:Men för egen del så är jag tillfreds med en 30-målsrunda i det dagsljus som kan finnas att tillgå vid den årstiden.
XY1 skrev:Enfemtifyra skrev:Låter definitivt som ett roligt event, även om det skulle vara mer aktuellt för mig själv att försöka anordna något liknande inom egna klubben.
Kommer om du skottar vägen!
Leopold skrev:Vi körde en runda i Vittsjö idag Robban & jag, litet träningsskytte och att reka för tävlingen den 10/12.
Leopold skrev:I banläggningen har vi FT-reglementet i åtanke men kommer ev att göra avsteg från detta för vissa mål, tex kan det förekomma knästående på uppåt 50 meter om vi tycker det kan vara kul att testa.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster