Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Det är väl inget konstigt med kravet på relevant skyttekort..........................
dreg skrev:Och vem har påstått att det är "konstigt" med ett skyttekort?
Leopold skrev:Det är väl inget konstigt med kravet på relevant skyttekort. Finns även inom luftpistol/gevär inomhus 10 meter i typ 7.5J.
Är man på en tävling med obekanta individer så vill åtminstone jag veta att mina medtävlare vet vad som är bak och fram på en bössa och vet hur de ska hanteras vad gäller grundläggande säkerhet.
Sedan ang pistolkort så är det såvitt jag vet etablerat sedan länge att det är ett pistolkort som gäller oavsett förbundstillhörighet, finns en "light"-variant enbart för luftpistoler också om det är det enda man pysslar med.
dreg skrev:Ska du tävla inom skyttesportförbundet vill dom att du kompletterar med deras kort.
"Gröna" kortet ger dig ju bara tillträde till banor och tävling inom pistolskytteförbundet.
Inte för att jag någonsin har behövt visa något kort, men å andra sidan får dom ju numret när man anmäler sig till tävlan.
Silwer skrev:alltså jag har träffat några av er men då i en tävling som inte var under sportskytteförbundet, jag drog fram min grova 10j bössa men såg inte hur ni hukade er i försvar, sant jag är väl inte så bar på att utläsa människor.
Jag lånade därefter en massa olika bössor som jag kunnat gå bärsärk med för jag har inte lärt mig säkerhet så vad fan.
Kan varit att ni backade lite för att vara snälla mot mig, jag fattar inte ens hur ni kunde var där i Norrbotten med så många galningar.
Gör inte om det, för det kan bli er sista resa, jag har hört att tom krutvapen finns där.
Silwer skrev:Gör inte om det, för det kan bli er sista resa, jag har hört att tom krutvapen finns där.
börne skrev:Silwer skrev:Gör inte om det, för det kan bli er sista resa, jag har hört att tom krutvapen finns där.
Fan ge dig...![]()
![]()
börne skrev:10J luftgevär passar ju bra i field target & där finns inga regler om kläder![]()
Dock krävs ju skyttekort & tävlingslicens. Man kan köra debutantklassen några gånger för att prova på, känner man att man vill fortsätta ber man Lasse snällt att fixa provet innan en tävling vilket han brukar ställa upp på
Silwer skrev:Obs att jag begriper att det är ett krav från sportskytteförbundet detta helt enkelt.
Jag spann bara lite på att vissa menade att de var rädda för vad som kunde hända om inte kravet fanns bara.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster