Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Har väl blivit lite av en materialsport nu... Man vill ha det bästa.
Breezy skrev:Är det så att FT uppstod ur gruppen "trädgårdsskyttar" och inte från förbundet?
Breezy skrev:Jag undrar hur en klass i 22lr hade funkat
vettedax skrev:Kan det vara så att det helt enkelt känns för jobbigt att tex åka 15 mil för å vara med.
Breezy skrev:Med 40st mål på en tävling blir det hela ganska tids och arbetskrävande att arrangera, och dyrt med alla plåtmålen.
börne skrev:Breezy skrev:Med 40st mål på en tävling blir det hela ganska tids och arbetskrävande att arrangera, och dyrt med alla plåtmålen.
40mål har vi nog aldrig skjutit.
50st är det på en normal tävling, dock är det 2x25st mål man skjuter så man går rundan två gånger med lunch mellan varven. Så det krävs bara en bana med 12 stationer med 2 mål på varje station utom en station som då har 3 mål, det har varit standard under dom senaste åren just på grund av arbetet med banan samt att det bara krävs 25 mål.
Breezy skrev:Det hade varit intressant att se hur en FT tävling hade fungerat med 10st mål, bössor på enbart 10J med max 10x förstoring. Avstånden hade kunnat vara 5-25m och avslutas med en tavla med poängberäkning för att undvika att man behöver göra särskjutning efter tävlingen. Då hade man kunnat ställa upp med en HW30 och ett sikte för 1200kr.
Även dom som har skjutit ett tag och inte längre vill spendera halva dagen på tävling hade kunnat delta för att sedan åka hem till sina familjer och följa med barnen på fotboll.
Breezy skrev:Särskjutning med 300m gevär brukar vara ganska spännande, där markeras skott för skott. Men med luftgevär är det förstås svårare att göra.
Breezy skrev:Har field target upphört som sport? Tävlingen i Hemmeslöv blev inställd, och jag kan inte hitta några fler tävlingar på Indta 2.0 Mörrum verkar helt ha slutat att annordna tävlingar?
Har field target helt upphört som sport? Eller annordnas det fortfarande tävlingar någonstans?
Martin skrev:Vet inte om det stämmer men jag hörde att Hemmeslöv numera lagt ned helt?
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster