Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Stannade kvar en kvart idag & fixade pinnen, behövs inte mer när man är snabb![]()
Tänkte ta med hamstern & fräsa imorrn men jag ville ju ha ihop det... En dremel är bra att ha![]()
Fräsa med dremel går alldeles utmärkt![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Körde med en större helt plan slipsten sen för att få det jämnt & lika djupt, glömde fota det!
Fick till passformen helt ok!
Nu blev det lite mer stabilt så nu är det bara att panga på![]()
Mackee skrev:Tack för bilderna!
Jag tog bort hålet, anledningen till att jag hade det där från början var att jag såg att andra hamstrar hade det. Det hade varit väldigt trevligt att slippa borra, så jag testar en version där man "kilar in" den ena fästpunkten i bulthålet, och den främre fästpunkten har en gummitass som ligger mot stocken. En möjlighet är att använda varbygeln som fästpunkt, men då får man designa lite annorlunda.
Mackee skrev:Jag har varit och passat in Hamstern, men jag har inte någon direkt bra uppfattning om hur man ska sitta eller hur det ska kännas i Field Target ställning så jag har svårt att avgöra vad som är lagom.
Däremot upptäckte jag att mitt sikte(Hawke Sidewinder 8-32x56) visar olika resultat på fokus-ratten beroende på "vilket håll" man fokuserar ifrån. Om jag går ner i avstånd från 500m får jag ca 14m, om jag går upp i avstånd från 10m får jag ca 16m. Det känns mekaniskt att man kan vrida en liten bit innan något börjar greppa. Är detta OK eller är siktet kass?
Mackee skrev:Testade några tavlor i Sittande FT-ställning på 16m, känner mig lätt lite baktung, ska testa att bygga ut hamstern bakåt så att man kan ha bössan längre fram. Jag har bokat en träff på Lördag med några kompisar som sysslar med Field Target och ska gå igenom grunderna med mig, annars hade jag kommit!
Geväret verkar klara väldigt många skott på en laddning, kanske 80-100st? fyllde upp från 150 bar till 190 med ett par minuters pumpande bara. Vilka tryck brukar man hålla sig mellan?
Mackee skrev:Jag upptäckte att siktet skruvar i botten på 25m, får byta ringarna till justerbara.
Marsi skrev:Gött, man kan ju shimsa med lite bitar från läskburk också.
börne skrev:...................................................................
Sen har Biltema möbeltass på ark i svart (86-2040) för en mjukare skönare känsla att fästa på undersidan.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster