Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mackee skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Bössan går som bäst vid 155 bar, men mellan 175 och 145 bar går det att få ut ca 50-60 skott som håller sig inom 3m/s i spridning med JSB Exact 4.52. Det går år cirka 0,5bar per skott i genomsnitt.
Mackee skrev:Igår gjorde jag inskjutning och test av ballistiktabellen, från 10 till 42m. Jag fick ställa in FX No Limit ringarna så att det var 2mm högre bak än fram, cirka 60 MOA. Siktet blir annars väldigt suddigt i när man skruvat det till ändstoppet på höjden.
Jag ska erkänna att användandet av MOA istället för MIL, och skjutning på avstånd under "nollan" gör mig något förvirrad!
Nitro skrev:Jag gör så här med justerbara fästen.
Först skruvar jag båda rattana till sina ändlägen på båda hållen, sen ställer jag dem i mitten av det. Det brukar vara ca: 3-3,5 varv.
Sen skjuter jag in på 40m utan att röra rattarna. Jag justerar bara det ställbara på fästet.
När det börjar hamna något sånär rätt +/- 5cm då går jag över till rattarna och gör finjusteringen.
Det innebär då att rattarna har stora justeringsmöjlighet på båda hållen.
Bäst skärpa blir det om rattarna är i mitten av sina justerings ändlägen.
Mackee skrev:Vissa av målen stod i skuggan, och det var svårt att fokusera exakt på dom, det blir mörkt i siktet.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster