Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev: så jag valde att somna om i morse
Mackee skrev:Nu har jag gått min första tävling, det var skoj(om än lite blött) Min avstånd/klick tabell fungerade väl, och jag hade skjutit in i bänk och träffläget verkade inte påverkas. Några saker jag stötte på och tänkte förbättra:
1. Tabellen tålde inte regnet, en laminerad är nog bättre.
2. Hamstern fungerade bra, men roterade lite ibland.
3. Fler och tydligare avståndsmarkeringar på fokushjulet
4. Svårt att få stadig ställning i stående, skyttejacka kanske?
Vissa av målen stod i skuggan, och det var svårt att fokusera exakt på dom, det blir mörkt i siktet. Råkade även göra en dubbelladdning med 2 diaboler på en station, och sköt utan diabol på en(tog fel på magasinets rotationsriktning), förhoppningsvis funkar detta bättre med lite rutin.
Det var hur som helst en väldigt fin känsla när man såg det första målet på 42m falla!
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:börne skrev: så jag valde att somna om i morse
Tur för arrangören att inte alla gör så.
Mackee skrev:Banan var jättebra, och tävlingen väl organiserad och genomtänkt!![]()
Jag blev överraskad över hur mycket arbete det måste vara att arrangera och lägga ut en bana, med 3st mål på 25 stationer blir det 75st som ska placeras ut(och plockas in!).
Är det möjligt att ordna mindre tävlingar med färre mål? Jag tänker att det hade sänkt tröskeln för hur mycket personal och hur stor bana man behöver för att ordna en tävling.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster