Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Superbee skrev:Sen kommer ju knäckfrågan, ska vi verkligen kalla skytteformen för HFT?
Då blir det ju nästan lite självtvingande att anpassa sig efter de utländska reglerna.
Finns det någon som har ett bra förslag på namn för skytteformen? (ej nedlåtande t.ex. "vedbo regler", det tillför noll och inget till vår hobby)
Jaktstig?
Airgun Hunting Target AHT?
edit:
Airgun Hunting Path
Airgun Hunting Trail
Superbee skrev:Sen kommer ju knäckfrågan, ska vi verkligen kalla skytteformen för HFT?
Då blir det ju nästan lite självtvingande att anpassa sig efter de utländska reglerna.Finns det någon som har ett bra förslag på namn för skytteformen? (ej nedlåtande t.ex. "vedbo regler", det tillför noll och inget till vår hobby)
Jaktstig?
edit:
Airgun Hunting Path
Airgun Hunting Trail
ogster skrev:Superbee skrev:Sen kommer ju knäckfrågan, ska vi verkligen kalla skytteformen för HFT?
Då blir det ju nästan lite självtvingande att anpassa sig efter de utländska reglerna.
Finns det någon som har ett bra förslag på namn för skytteformen? (ej nedlåtande t.ex. "vedbo regler", det tillför noll och inget till vår hobby)
Jaktstig?
edit:
Airgun Hunting Path
Airgun Hunting Trail
Nu gör du en tankevurpa.
Dom gamla "vedbo reglerna" har alltid hetat FT men när nu några införde internationella regler så var deras tanke att det gamla skulle skrotas så därför tog dom namnet med sig.
Det ska heta FT dom får väl döpa sitt internationella FT till IFT eller nått liknande
ogster skrev:Det är enkelt, tillochmed väldigt enkelt att ordna en tävling efter dom gamla reglerna.
10st stationer med 2 mål på varje som man får sätta upp hursomhelst går väldigt fort, att sköta en exelfil i sekretariatet kan vem som helst lära sig så jag ser inte vad problemet är då det gott utmärkt så många gånger förut?
ogster skrev:som man får sätta upp hursomhelst
janned skrev:ogster skrev:som man får sätta upp hursomhelst
hursomhelst...hur blir det med säkerhetstänket då ....?
Superbee skrev:
Tror inte Ogster menade att man ska skita i säkerheten.
Hur tycker du att vi kan få igång denna breddning av skyttet genom att alla bidra positivt?
janned skrev:Superbee skrev:
Hur tycker du att vi kan få igång denna breddning av skyttet genom att alla bidra positivt?
Nä, de tror inte ja heller, men man får lite känslan av lite "hillbillystuk" på de hela....ja vet inte!!
Silwer skrev:At tskriva att det är helt omöjligt som vissa leder ingenstans, och heller inte som jag såg på en anna plats att man inte öht skulle ha nånting mer än skytte vid sommarstugan med olovliga vapen så att säga, det är 2 vägar som iaf inte ger nåt framåt.
Superbee skrev:janned skrev:Superbee skrev:
Nä, de tror inte ja heller, men man får lite känslan av lite "hillbillystuk" på de hela....ja vet inte!!
Jag tror att alla vinner på att vara positiva, konkreta och att visa respekt.
Mvh
janned skrev:Superbee skrev:janned skrev:Superbee skrev:
Jag tror att alla vinner på att vara positiva, konkreta och att visa respekt.
Mvh
Ja, jag är positiv som fan, jag jobbar på för vårat SSM i FT i MSG!!
Batistuta skrev:ogster skrev:Det är enkelt, tillochmed väldigt enkelt att ordna en tävling efter dom gamla reglerna.
10st stationer med 2 mål på varje som man får sätta upp hursomhelst går väldigt fort, att sköta en exelfil i sekretariatet kan vem som helst lära sig så jag ser inte vad problemet är då det gott utmärkt så många gånger förut?
Om det nu är så enkelt varför anordnar du inte någon tävling? Tycker det är dags att visa lite verkstad istället för att snacka hela tiden.
ogster skrev:Så varför tycker du att jag ska visa lite mer verkstad?
Nu får dom som vill driva det här fixa allt själva, Laxå består av ett fåtal sportskyttar och större delen är jägare så det ska bli kul att se hur detta slutar.
Silwer skrev:S tänk på att 50 tusen säkert behövs bar i utrustning och så ska du kunna skjuta utavhelvete bra med där för att ha nåt med saken ens att göra.(FT 12FPE klassen PCP)
grym skrev:jag annvänder mina små medaljonger till träning, skulle funka på tävling med
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster