Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mackee skrev:Tack!
Är det rimligt att tänka sig att man behöver medium ringar för att siktet ska komma rätt i höjd? Eftersom montaget(11mm dove-tail?) sitter ganska högt borde det räcka.
dano_swe skrev:Börja med 10j för att testa och se om du tycker det är roligt.
börne skrev:dano_swe skrev:Börja med 10j för att testa och se om du tycker det är roligt.
Som jag tolkar TS är det ju precis det han kommer göra då han skriver "om jag söker och får licens"
dano_swe skrev:”Om man ska börja med Field Target PCP(med målskjutningslicens)”
Mackee skrev:Hur länge kan man tävla i licensfri klass? Där är en del fördelar med att inte behöva ha licens på luftgeväret, det tar inte någon plats i vapenskåpet och det är mycket enklare när man åker på tävling långt bort och bor på hotell och äter på restaurang t.ex.
Mackee skrev:Av ren nyfikenhet tittade jag igenom fjäder alternativen till Field Target och såg att HW30 hade använts. Men går det verkligen att få på ett kikarsikte som är tillräckligt stort för att funka till Field Target?
Det känns som att ett så stort sikte antingen tar i pip blocket, eller att okularet hamnar obekvämt långt bak på geväret. Är det någon som testat?
För att följa länken så måste du registera dig.
Kapten Kamin skrev:Jag hakar på...
Customstock från Guntuning i Polen.
Dock sitter ett annat kikarsikte på idag.
Skandal att inte denna används mer.. För bra (och snygg) för att samla damm...![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:en liten mellanfråga....på de kraftigaste pcp bössorna för ft ..hur hög hastighet blir det på kulan i 4,5mm....kommer ni upp i 300m.
börne skrev:dano_swe skrev:”Om man ska börja med Field Target PCP(med målskjutningslicens)”
Jo... Men om man läser vidare i tråden & inte bara första meningen så nämner han ju även att det kanske inte är så dumt att skjuta i 10J klassen.Mackee skrev:Hur länge kan man tävla i licensfri klass? Där är en del fördelar med att inte behöva ha licens på luftgeväret, det tar inte någon plats i vapenskåpet och det är mycket enklare när man åker på tävling långt bort och bor på hotell och äter på restaurang t.ex.
Erbjöd även TS att komma förbi Mörrum så vi kan visa vad det är vi sysslar med & när han fått licens... om han nu väljer att söka kan jag hjälpa till att justera bössan då jag ju har några AA & har koll på hur dom fungerar.
Oavsett klass är det ju välkommet med nya skyttar som fyller på startfältet då en del gamla lagt av.
Som sagt Mackee... Får du lust så hojta till så visar vid upp lite FT i Mörrum. Löberöds skytteförening kommer att ha en tävling som hålls på Eslövs Skyttegilles bana den 19 juni, kanontillfälle att testa på som debutant eller komma & se hur det fungerar.
dano_swe skrev:
Hur många gånger har man inte stött på folk som frågar om fullfräs det första de gör, en klass som enligt min mening inte ens borde finnas i FT. Sen fattar jag att den måste finnas kvar här och nu för att inte sporten ska dö helt, men på sikt borde den avskrivas om möjligthet finns. My two cents.
vettedax skrev:ja jag tänkte på att det måste väl finnas en gräns när kulan inte greppar i räfflingen riktigt längre..
Stinsen skrev:dano_swe skrev:
Hur många gånger har man inte stött på folk som frågar om fullfräs det första de gör, en klass som enligt min mening inte ens borde finnas i FT. Sen fattar jag att den måste finnas kvar här och nu för att inte sporten ska dö helt, men på sikt borde den avskrivas om möjligthet finns. My two cents.
Då undrar jag varför du tycker det?
Finns det folk som vill skjuta 35j borde det väl inte skrotas?
Stinsen skrev:Finns det folk som vill skjuta 35j borde det väl inte skrotas?
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster