Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Det är mycket diskussion om bössor och kikare.
Och visst, en någorlunda schyst kikare och bössa behövs.
Men jag vill påstå att träning slår alltid materialet.
Något jag sett ett flertal gånger genom åren inom FT.
Mackee skrev:Jag har tittat en del alternativ för att komma ner i pris under 10.000kr, och det är detta jag kom fram till. Skulle det vara användbart för att börja tävla i Field Target? Eller skulle man bara känna sig väldigt ensam på grund av att 10j fjäder är en väldigt tom grupp?
För att följa länken så måste du registera dig.
Mackee skrev:Jag har tittat en del alternativ för att komma ner i pris under 10.000kr, och det är detta jag kom fram till. Skulle det vara användbart för att börja tävla i Field Target? Eller skulle man bara känna sig väldigt ensam på grund av att 10j fjäder är en väldigt tom grupp?
Mackee skrev: dom flesta tävlar med PCP och bara några enstaka med fjäder.
vettedax skrev:En liten fråga bara... Vad är det svåraste målet oavsett klass... är det 40 mm på 50 meter eller....???
Mackee skrev:
Är Hawke Sidewinder byggda för att palla med att sitta på ett 10J luftgevär? Det står inte något om Spring Rated på dom.
Mackee skrev:Ja ni förstår, jag är helt enkelt extremt velig...![]()
Mackee skrev:Jag kanske får kolla efter en FWB 300, men å andra sidan verkar dom gå för 3000kr, och då är prisskillnaden ganska liten mot en HW97 som kostar 1500kr mer. Jag är däremot lite osäker på att göra investeringen i ett fjädergevär eftersom det inte finns i princip någon som tävlar i den klassen, det finns kanske anledning till det. Tycker man att det är roligt med FT och vill fortsätta kanske man skulle ha satsat på en PCP direkt istället. Men å andra sidan vill jag inte riskera att lägga ut 16 -17 000kr på något som jag kanske inte fastnar för och blir ståendes och samla dam.
Ja ni förstår, jag är helt enkelt extremt velig...![]()
Är Hawke Sidewinder byggda för att palla med att sitta på ett 10J luftgevär? Det står inte något om Spring Rated på dom.
börne skrev:Här har du en kanonbössa om du kan tänka dig att köra i fjäderklassen, den är superlämplig om du senare vill gå upp i 16J fjäder & kriga mot Thorgus. Nypris 13200 & nu 5500kr dessutom shortstrokad för 10J![]()
Kikaren är inte optimal för FT men kan fungera för att komma underfund med om du gillar detta eller inte. Den går bra att avståndsbedöma med, men man får gå fram & tillbaka lite mer försiktigt då den inte snappar in lika snabbt som en Sidewinder som du ju tittat lite på. Den kikaren går senare att sälja för inköp av bättre FT kikare. Det ingår i alla fall när den är ny ett kanonfint 100mm sidohjul.
Skulle du inte gilla det så kan du sälja detta kit för samma pengar igen.
Chris skrev:priset är utan kikarsiktet...
vettedax skrev:Bössan försvann fort
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst