Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev: ett litet aber som uppkommit är var går gränsen för sydsverige.
Batistuta skrev:Mitt förslag är Onsala som ligger lite mittemellan
gubbe skrev:Batistuta skrev: ett litet aber som uppkommit är var går gränsen för sydsverige.
Mitt i Vänern.
Bsa_Airsporter skrev:varför inte Laxå som ligger strax syd-öst om kumla?? det är väl lagom långt för alla parter? dom från norra sverige får juh upenbarligen alltid längre o åka det är förståeligt om nåt ska hållas i södra/mellersta delen
Batistuta skrev:Fanken också, då slipper vi inte ifrån Onsala
Batistuta skrev:Bsa_Airsporter skrev:varför inte Laxå som ligger strax syd-öst om kumla?? det är väl lagom långt för alla parter? dom från norra sverige får juh upenbarligen alltid längre o åka det är förståeligt om nåt ska hållas i södra/mellersta delen
Min tanke var ju mellan de mest aktiva klubbarna. 2014 har vi troligen 4 aktiva klubbar i Blekinge, Skåne. Onsala har vi ca 30 mil till allihop. Laxå har vi 40 till 50 mil till. Sedan finns det klubb i Stockholm och en i Piteå. Stockholmarna har motorväg till det mesta. Norrlänningarna flyger väl enklast till Göteborg istället för Laxå.
Men som sagt detta var mitt förslag och hur jag tänkte. Det finns säkert flera alternativ.
Leopold skrev:Ska man ta hänsyn till restiden söderifrån så är det en enorm skillnad mellan Onsala och Laxå. Från Hässleholm (norra Skåne) så tar det 2:32 till Onsala vs 4:23 timmar till Laxå enligt Eniro.
gubbe skrev:Batistuta skrev:Fanken också, då slipper vi inte ifrån Onsala
Nej, men Niklas och Tomaz.
päran skrev:Sydsvensk mästerskap är Skåne Blekinge småland Halland och södra Kalmar län enligt gamla förbundet .
För ett sm måste man ha ett rm innan .
päran skrev:Sydsvensk mästerskap är Skåne Blekinge småland Halland och södra Kalmar län enligt gamla förbundet
Batistuta skrev:Haha då slipper vi gubbe och hans gäng
Batistuta skrev:päran skrev:Sydsvensk mästerskap är Skåne Blekinge småland Halland och södra Kalmar län enligt gamla förbundet .
För ett sm måste man ha ett rm innan .
Haha då slipper vi gubbe och hans gäng![]()
Men angående SM så är jag lite förundrad varför man måste ha ett RM innan ett SM. Jag vet att Anders G nämnde det men jag förstår inte riktigt varför. Det kan väl inte vara så stor sak om man kör SM direkt, vem skulle protestera?
gubbe skrev:päran skrev:Sydsvensk mästerskap är Skåne Blekinge småland Halland och södra Kalmar län enligt gamla förbundetBatistuta skrev:Haha då slipper vi gubbe och hans gäng
Onsala är en tätort på Onsalahalvön i Kungsbacka kommun i Hallands län och kyrkbyn i Onsala socken. År 1966 hade Onsala 1 839 invånare. 2010 uppgick befolkningen i Onsala tätort till 11 951 invånare
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster