Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
IcemanCharlie skrev:Utlyst i tid, NOT !!
Silwer skrev:Jo men då så, det är en riktig tävling ju?
Jag trodde nåt var fel?
Mao SM 2014
Görgen skrev:Vad jag blivit upplyst så kan bara klubbar som är medlemmar i Sportskytteförbundet anordna en SM tävling.
Silwer skrev:Det är int.FT du tänker då? de andra har de nån form av mästerskap?
Heter int.FT som körds i Sverige idag Svenskt mästerskap i FT?
Marksman skrev:PLVK har goda rutiner och bra team runt detta så vi kommer att även med kort varsel kunna
arrangera detta utan avkall på kvalitet och omfattning
Marksman skrev:IcemanCharlie skrev:Utlyst i tid, NOT !!
Förfrågan kom upp rätt sent, och vi vet att det är sent
men bara för att det är sent behöver man inte stryka tävlingen
PLVK har goda rutiner och bra team runt detta så vi kommer att även med kort varsel kunna
arrangera detta utan avkall på kvalitet och omfattning
Vi arrangerar tävlingar under Jägareförbundet och därmed utgår krav på gröna kort och särskilda tävlingslicenser
så ett glatt humör och en positiv inställning är allt som krävs, klasser för det allra flesta luftdrivna vapenslag finnes![]()
Detta är sista mästerskapet för i år, fler klubbtävlingar blir det nog
För dem som inte hinner boka om sig för detta event skall hava förtröstan, det kommer fler![]()
Väl mött och ta med en kompis
a_gunther skrev:Kommer ni att kolla att alla är medlemmar i Svenska Jägareförbundet?
Saxat från Svenska Jägareförbundets tävlingsreglemente.
2.1 Berättigad deltaga i tävling
Endast medlemmar i Jägareförbundet äger rätt att starta i LM, SM, NM och EM.
a_gunther skrev:2.4.5
Inbjudan till tävling
Vid utlysning av KM och LM skall ges fullständig information om vad som skall ingå i skjutprogrammet.
Utlysning av KM bör ske minst en månad före tävlingen.
Utlysning av LM, RM, SM och NM bör ske vid säsongstart i samband med att det
totala skjutprogrammet kungörs i Svensk Jakt Nyheter och hemsida.
a_gunther skrev:Så jag tycker man ska ändå ha en månad på sig att se inbjudan. Vi fick på pälsen att vi var sena i Laxå med RM och vi kom ut med inbjudan 2.5 månad före tävlingen. Och här kommer man med en inbjudan till ett SM 13 dagar före tävlingen.
martinw skrev:Men verkligheten är väl att ft sköts av ssf?
Resten av klasserna har nog ingen några synpunkter på.
börne skrev:Det är bara det jag har reagerat på... men det verkar ingen vilja svara på hur det kan va SM i int FT när vi inte ens enligt ssf kan ha ett SM ännu utan bara RM som också ska hållas nästa helg
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster