Då var årets första klubbtävling avklarad, 4st som ville skjuta idag. Det var jag, Dappe50, Shot to thrill & janned. Kan ju kännas lite magert men med tanke på hur det ser ut med deltagarantalet just nu får vi vara glada vi är några som vill tävla under lite enklare förhållande.
Men tillhör ni inte klubben & vill testa på så är även ni välkomna.
Är man helt ny & vill testa är det ingen som tvingar er att köra alla i knä & stående, då kan det vara lämpligt att testa dom enklare målen i dessa ställningar & köra resten i fri ställning, det avgör man själv.
Det är riktigt smidigt med bara 10 mål, sen köra alla tre ställningar för att få till en 30 målsbana & som sagt det ger ju lysande träning i knä & stå, även om det inte alltid blir inom reglerna vad gäller storlek på hitzon & avstånd är det ju lika för alla
Tog några bilder, blir kvadratiska idag då jag tog samma bilder som jag redan lagt till på Instagramkontot. @shooting_at_msg
Helt underbart väder idag, det blev shortspremiär & det var sjukt skönt, man har längtat

Shot to thrill har inte varit på banan sedan innan pandemin så kul att snacka lite & panga ihop igen, hoppas du kommer fler gånger

janned & jag själv kämpade på idag, men det var nog för nära inpå SM, man hittade inget fokus alls & resultaten uteblev, men det kvittar, vi är ju båda två SM mästare i alla fall tills nästa SM eller hur janned

Sorry Nitro... Men färgen du valde på dom nya målen kommer bytas ut mot hederligt vitt inför vår tävling i september, den försvinner ju fullständigt ibland skogens färger.

Det har verkligen slagit ut i full grönska denna veckan... ÄNTLIGEN som Fylking sa.

Nästa tillfälle är sista lördagen i maj, så det blir om bara 2 veckor då vi fick senarelägga denna tävling. Efter det blir det en tävling i månaden t.o.m september.
27/5, 24/6, 29/7, 26/8 & 30/9.