Jahopp... När det väl är mycket folk glömmer jag helt att fota, i alla fall sen vi kom igång att skjuta, var för mycket skytte & kul snack idag så fotandet kom av sig, men en kul dag på banan i varje fall
6st i hallen inkl mig, sen kom Patrik & poho & en ny kille som var & hälsade på & sköt på 10 meters banan med poho som troligtvis blir medlem, samt ytterligare en medlem jag tyvärr glömt namnet på. Dom skulle planera elen till ny belysning för dom elektroniska tavlorna då vi har fel belysning för dom nu.
Så 10st idag.
Det var både smällar av krut & luft idag

Fram med alla prylar, sätta upp måltavlor, spinners innan skyttet drar igång.

Tog väldigt lågt då jag har bössan nollad med snabbare ammo, men brydde mig inte om det utan det var samlingen som var intressant & höll mitten på mitten ringen. Så här illa kan alltså även kvalitetsammo gå om det är helt fel för ditt vapen, helt klart sämsta jag fått till med bössan men den dyraste ammon jag skjutit. Fått tips redan innan att pipan kan va för kort eller möjligtvis för torr, nu var den dragen med en lapp olja innan jag började. Patrik som varit med ett tag sa direkt att det luktade oförbränt krut & att min pipa troligtvis är för kort för den ammon, så tolkar det som att det är det som ger den dåliga precisionen med den kulan, den passar helt enkelt bättre i match vapen med en längre pipa.

Bytte till mina kära SK Biathlon Sport & så här kan det se ut med ammo som passar bössan, det tog lite lågt bara.

Ännu ett par tiondelar bättre, samt klickade upp lite & nollade siktet då jag rattat en del sista tiden. Skulle behöva finare justering, hamnar aldrig mitt på, antingen snäppet under eller över

Blev lite skytte på spinners, sen nån tavla till där jag ville försöka få till det igen.
Riktigt jäkla bra med 2,2mm cc. När jag vill försöka få till en riktigt fin grupp på allvar så klickar jag så det tar bredvid så man verkligen kan hålla på samma ställe, mycket lättare när man har kvar mitten att sikta på.

Dom tre nedersta är skjutit då de blev luckor i vinden, många andra grupper skjutna idag är inte alls så här fina då det virvlade runt en del idag.