Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Jag köpte en billig grill som kan vara stationerad på banan, så man inte behöver släpa den med sig hela tiden.
Leopold skrev:Det vore skoj om det fanns möjlighet att träna litet på typiska FT-fallmål också när månadstävlingen är avklarad (hur tävlingen kommer att se ut spelar mindre roll för min del).
Jag misstänker att det framför allt behövs träning i avståndsbedömning via mildots om man ska ha skuggan av en chans på kommande tävlingar. Jag menar för oss som inte är intresserade av att skaffa "stjärnkikare" för att mäta upp avståndet mer exakt.
Det är väl råttan och korren framför allt man behöver lära sig, grisen kanske eller finns fler?
Självklart måste man vänja sig vid att skjuta i FT-ställningarna också men det gör man ju som man tycker, har inte med målmaterial att göra.
Görgen skrev:Stjärnkikarna fungera utmärkt att sikta med också.![]()
Beangan skrev:Du får fixa en hög bänk som du kan stå och skjuta vid, finns ju 1 hög bänk.
Jazz skrev:Tänkte att du Frank skulle inviga den nya klubb geväret. Ganska exakt 10 joule och inga problem att hålla en krona på 50m. Efter lite olika kludd med siktet satte jag på ett av mina Varmint sikten.
![]()
Leopold skrev:
Det är väl råttan och korren framför allt man behöver lära sig, grisen kanske eller finns fler?
ogster skrev:Leopold skrev:Det är väl råttan och korren framför allt man behöver lära sig, grisen kanske eller finns fler? Gubbe som visar röven, cola flaska, rådjur/hjort mm finns så enklast är att öva på avstånd och inte på figurer
Gubbe som visar röven, cola flaska, rådjur/hjort mm finns så enklast är att öva på avstånd och inte på figurerLeopold skrev:Det är väl råttan och korren framför allt man behöver lära sig, grisen kanske eller finns fler?
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster