Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
JRS skrev:Kan inte komma.
Skall på Gösfiske med För att följa länken så måste du registera dig.
Så vem skall då diskutera bysse med Leopold?
Med vänlig hälsning JRS
Görgen skrev:Idag blev det riktigt varmt om än lite blåsigt på banan. Förutom burkar och sockerbitar mm sköt vi även lite bänkskytte på 25 meter idag, och dom som testade märkte att det inte är så lätt som man kan tro med tanke på det korta avståndet.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Jazz skrev:Ett alternativ till bänkskytte skulle vara att använda pistolbanan till detta. Ni som vill syssla med denna form av skytte får ta ansvar för att det fungerar. Fundera vad ni vill skjuta på och kom med förslag hur vi löser detta. Framförallt så det är säkert för alla.
Jazz skrev:Vi kommer hålla kurser för kort i vapenhantering. Det kommer till att vara två grupper en för pistol och en för gevär. Dessa kommer hållas på klubben någon gång i sommar. För att få vara med i pistolgruppen skall man ha skjutet som lägst brons.
På gevär så finns inget krav. Vi hade detta uppe och diskuterade för att tag sedan och det var ganska många som var intresserad för att ta det på gevär(grönt kort).
Nu är min uppgift att börja ta emot anmälningar till denna kurs som är en en dags kurs som förhoppningsvis kommer hållas på skyttegården. Så fundera igenom detta och skicka ett Pm till mig om ni är intresserade. Kurserna är endast för medlemmar i klubben. Men det går bra att anmäla medlemskap och sedan anmäla till kursen.
Sniperace skrev:obs ta det inte som skäll och gnäll, men försök att följa säkerhetsregler som gäller vid allt skytte, vi får ju inte riskera vår verksamhet
Sniperace skrev:jo, det kommer kosta, priset för pistolskyttekortet ligger på en hundring, har jag rätt för mig är det samma för gevärsskyttekortet.
Sniperace skrev:ja, Lasse Lennartsson är väldigt trevlig, han kommer hålla Gevärsskyttekortutbildningen, dock blir det värre med provförrättaren för pistolskyttekortet, det är ju han som skäller o gnäller på er
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster