Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frid skrev:Härlig dag för Field target i Stockholm. Läs om dagens övningar
För att följa länken så måste du registera dig.
JNar skrev:"vad kan vara roligare än att rusa runt i skogen och skjuta på stålråttor som trillar omkull när man träffar?" Det kan man fråga sig, för kul är det!
Henno3 skrev:Bra initiativ! Märkligt att silhouetteskyttet inte är mer etablerat. Det är ju inte nödvändigt att köra enligt officiella regler, utan det är ju perfekt att anpassa som ni gör. Dessutom är det fantastiskt roligt och utmanande att skjuta med luftpistol.
Skottiråttan skrev:Henno3 skrev:Bra initiativ! Märkligt att silhouetteskyttet inte är mer etablerat.
+1 på denna.
Henno3 skrev:men det är allt värt ett försök!
Henno3 skrev:Tja det går inte fort men sitter och rekar befintliga skjutbanor i närområdet, både nedlagda samt öppna. Detta i syfte att ha på fötterna då jag efter att förening är bildad, gå på kommunen att få till någon form av skjutplats. Mycket att tänka på! God hjälp har bl.a varit tråden "Lathund att bilda skytteförening" på detta forum, tack "Ulf". Kommer nog frågor till dig vad det lider.
Syftet är primärt att själv få utöva det skytte jag själv vill, och då främst sihouetteskytte med både LG och LP. Därtill kommer inriktningen sannolikt också att vara FT och HFT samt BR. Det beror väl till stor del också på vad medlemmar vill inrikta sig på.
Detta ligger i sin linda, och många nitar kommer man väl att åka på men det är allt värt ett försök!
Superbee skrev:Finns det någon inomhushall i Stockholm? Nu menar jag inte 10m och diopter...
XY1 skrev:Superbee skrev:Finns det någon inomhushall i Stockholm? Nu menar jag inte 10m och diopter...
Säg till om du hittar en.......
Frid skrev:Du har rätt Frank69, var riktigt kul att kolla igenom modertråden!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst