Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Sniperace skrev:man kan ex göra detta vid blinderingen, en person eller två därnere och sedan skytten på det avstånd som överenskommits, skytten ex liggande, och utan förvarning sticker sedan de i blinderingen upp en figur samtidigt som de går åt ett håll i denna, för att sedan dra ner denna igen, detta för att simulera en snipers uppgift, att ligga och vänta på rätt tillfälle för att sedan skjuta sitt enda skott och sedan försvinna
Spännande idé! Kanske litet krävande manskapsmässigt. Man får väl fundera över vilka aspekter av sniperskytte som är de viktigaste att modellera på görbart vis och det blir mycket man tvingas kompromissa med. Tex inom FT, skytten kan klampa omkring och hojta som en tok och plåt-korren står ändå kvar snällt och väntar på att bli träffad... allt är inte 100% verklighetstroget precis
Jazz skrev:Om jag står på hundra meter så kan ni slumpmässigt slänga upp socker bitar![]()
![]()
![]()
Frank69 skrev:Själv är jag fortfarande nöjd med våra fina spinners och tavlorna på 50m.
Kan ju vara så att man är för lat för att lägga sig på marken...
Leopold skrev:Frank69 skrev:Själv är jag fortfarande nöjd med våra fina spinners och tavlorna på 50m.
Kan ju vara så att man är för lat för att lägga sig på marken...
Det är jättetrevliga mål helt klart, kanonbra jobbat med domDessutom kan man ju skjuta litet varierat fristående på 25m-banan så det finns verkligen alla möjligheter.
Sedan ska man ju inte underskatta vädrets makter, perfekt att kunna vara under tak och panga med vårt nuvarande sommarväder. Själv var jag ute vid min 18-metersbana tre gånger idag, pangade ett par skott och så kom regnet tillbaks... otroligt frustrerande och ser fram emot nästa Vittsjörunda!
gubbe skrev:Kommer ni arrangera någon FT tävling den här säsongen?![]()
Kan man hoppas på en officiell nästa säsong.
päran skrev:så summan är att en tävling kan arangeras när vi är mogna
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster