Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
husis skrev:Hur ser det ut nästa helg. Vi hade match i fotbollen idag så det fick bli lite 22 skytte med Päran. Jag hoppas att det blir en runda nästa helg.
Jazz skrev:Får vi inte speciella önskemål så kommer söndagen att gå bort. Annars kanske Sniper kan hålla i det. Så ev kör vi klubbmästerskapet på lördag. Närmare besked kommer.
Jazz skrev:Vi kommer hålla kurser för kort i vapenhantering. Det kommer till att vara två grupper en för pistol och en för gevär. Dessa kommer hållas på klubben någon gång i sommar. För att få vara med i pistolgruppen skall man ha skjutet som lägst brons.
På gevär så finns inget krav. Vi hade detta uppe och diskuterade för att tag sedan och det var ganska många som var intresserad för att ta det på gevär(grönt kort).
Nu är min uppgift att börja ta emot anmälningar till denna kurs som är en en dags kurs som förhoppningsvis kommer hållas på skyttegården. Så fundera igenom detta och skicka ett Pm till mig om ni är intresserade. Kurserna är endast för medlemmar i klubben. Men det går bra att anmäla medlemskap och sedan anmäla till kursen.
Frank69 skrev:Det kommer att bli lite "Onsala väder" på skjutbanan i morgon...![]()
Västlig vind... kanske är det lite mer lä på pistolbanan... (25m banan)
För att följa länken så måste du registera dig.
Jazz skrev:Helt rätt Görgen. Verkar bara vara jag som träffar när det blåser. Fattar inte vad ni håller på med. Klart man ska kunna skjuta under alla förhållanden. Men ok 25m bana ligger väldigt vindskyddad så där är inga problem. Men har ni problem även där så....
Men visst gör som Görgen. Aptera en laddning och spräng hela skiten och försök träffa tavlan med slutstycket.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jazz skrev:Helt rätt Görgen. Verkar bara vara jag som träffar när det blåser. Fattar inte vad ni håller på med. Klart man ska kunna skjuta under alla förhållanden. Men ok 25m bana ligger väldigt vindskyddad så där är inga problem. Men har ni problem även där så....
Men visst gör som Görgen. Aptera en laddning och spräng hela skiten och försök träffa tavlan med slutstycket.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster