Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Grattis Görgen! De övriga kommer ska du se om inte annat när det blir varmare. Fantastiskt att kunna skjuta utomhus så här års, kallt om fingrarna...
Görgen skrev:Var på banan igår med Jazz och skjöt 22lr pistol. Klarade min första guldtavla![]()
Görgen skrev:Var på banan igår med Jazz och skjöt 22lr pistol. Klarade min första guldtavla![]()
Så nu gäller det som en del säger "bara" att skjuta 2 stycken till.
Frank69 skrev: Håller på att jaga guldtavlor i 10m luftgevärs skyttet... tror jag behöver en 7-8st till innan jag klarar av märkeskravet.
Beangan skrev:Man ska inte sälja bössorna, ställ undan dom. Någon gång i framtiden vill man ha just den där bössan igen.
Jag kommer inte sälja av mina grejer, tappar jag intresset så får dom stå i skåpet tills det återkommer.
Beangan skrev:Så nu ska man dra skit genom hela pipan??
Beangan skrev:Jag är väl lite sådär med att dra in något överhuvudtaget i pipan förutom vid rengöring, men det görs endå med grejer man vet är rena. ska man vid varje förflyttning hålla på med något som ska in i hela pipan kommer det följa med skit till slut.
Sniperace skrev:Nu införs nya säkerhetsregler från ISSF vilka ska gälla även för svenska skyttesportförbundet.
6.2.2.2 ”Säkerhetsflaggor” måste vara instoppade i alla gevär,...[/size]
Detta räcker att använda ex tråden från en grästrimmer som träs igenom pipan så den sticker ut på båda sidor.
DVS det innebär att de säkerhetsproppar vi tidigare haft som tvång att använda inte längre är godkända.
Leopold skrev:Sniperace skrev:Nu införs nya säkerhetsregler från ISSF vilka ska gälla även för svenska skyttesportförbundet.
6.2.2.2 ”Säkerhetsflaggor” måste vara instoppade i alla gevär,...[/size]
Detta räcker att använda ex tråden från en grästrimmer som träs igenom pipan så den sticker ut på båda sidor.
DVS det innebär att de säkerhetsproppar vi tidigare haft som tvång att använda inte längre är godkända.
Hur gör man med vapen typ fwb300s? För att pilla in en dylik tråd så måste man spänna upp fjädern och ha laddarmen halvvägs spänd med armen stående rätt ut åt sidan. Extremt opraktiskt och ömtåligt vid förflyttning mellan skjutplatser tex. Införs detta på bred front blir den typen av bössor i princip omöjliga att hantera vid tex FT-skytte.
Sniperace skrev: utan bara i issf, dvs internationella tävlingar.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster