Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Jag ska försöka komma jag också. Extremt skjutsugen efter en veckas förkylning.
Om någon har en ask CCI standard eller två till övers så vill jag gärna köpa, handlaren i min byhåla hade inget lämpligt hemma.
Jazz skrev:Jag ska skjuta hela dagen på söndag så det blir inget skjutande i morgon för mig.
Leopold skrev:Skön dag idag på banan. De flesta hade tyvärr åkt hem när jag dök upp efter ett par timmar, jag anlände väl strax innan ett. Men TheFoes och jag hade några timmars riktigt gott skytte i det ljumma vädret, säkert en 5 - 6 grader![]()
Det blev mest att panga .22LR, TheFoes med hans Sako quad och jag med min "nye" fransos (unique). Sedan tog vi litet "efterrätt" i form av litet luftskytte innan det mörknade. Inte mycket att ta bilder på idag tyvärr.
Tog en bild ändå av en tavla mest som "aktivitetsbevis" idag... Ett av de stående målsättningarna är ju att lura in 10 kulor inom enkronan med rekylfjäderpang... men nej det ville den inte vara med om idag alls. Kanske framöver när pipan blyats in bättre efter senaste chockrengöringen?
Fast åtta kulor samlade sig rimligt ok ändå. Ammo Crosman Premiere Light, 50 m bänkat. AR1000 @20J.
För att följa länken så måste du registera dig.
Fantastiskt att kunna skjuta nästan som vanligt i Januari och jag tackar TheFoes för gott sällskap!
Leopold skrev:Det blev mest att panga .22LR,
gubbe skrev:Leopold skrev:Det blev mest att panga .22LR,
Överlöpare....................
Leopold skrev:Mycket uppskattat med historielektionerna ska du veta!
Fantastiskt bra jobb du lagt ner i din HW97k hittills, bara att skjuta och njuta precis som det ska vara
Jazz skrev:Funderade på en sak. När det propagerades för electrontavlor var det mycket snack om att många skulle börja skjuta inomhus. Hur är det med det. Blev ni fler?
G.S skrev:Tycker det pratas alldeles för mycket om krut vapen/skytteTrodde detta var ett luftvapen forum..........
Leopold skrev:G.S skrev:Tycker det pratas alldeles för mycket om krut vapen/skytteTrodde detta var ett luftvapen forum..........
Nja vi har ju en del dedikerade krutvapendelar på forumet också på allmän begäran eftersom många skjuter både-ock. Inte så väldigt mycket aktivitet där men visst pratas det litet krut både där och litet här och var i samband med skytteaktiviteten ute på klubbarna.
Just när det gäller .22LR så skjuts det inte sällan sida vid sida med luftvapen av alla de slag inklusive kraftigare kalibrar och effekter. Skillnaderna ska inte överdrivas. Många uppskattar att det är relativt lätt att motivera licens på ett .22LR, de är billigare i drift än ett bigbore i samma effektklass och rätt enkla rent allmänt att skjuta med utan att behöva släpa runt på lufttuber och fylla en gång i kvarten etc.
Jag ser det helt enkelt som bra komplement till varandra.
Jazz skrev:När det är riktigt skit väder så funkar inte luft och då kan man ta till 22Lr.![]()
Angående min fråga så var det om inomhus skytte 10m med luftgevär, inget annat.
Jag själv är inte helt övertygad om electron tavlornas halleluja då jag som Lunna höja ofta vill sitta och fundera igenom tavlan för att se mina fel. Samma när jag skjuter med kraftigare prylar luft eller krut så vill jag gärna utvärdera då det är vägen till att bli bättre skytt. Men visst kan man väl skriva ut tavel resultaten med.
Förövrigt funkar Norma 2 skit i min bössa medan american eagle funkar kanon
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst