Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
DrZoidberg skrev:Minsta grabben var mindre road...
dano_swe skrev:Minsta grabben behöver testa ett riktigt ballt vapen.
klaus skrev:Var det inte måndagen?
Fasen också. Jobbar hela den helgen också
klaus skrev:Blev en kanondag i dag med noll vind och blå himmel. Träffade på en hurtig farbror på 70+ som krängde på sig full mundering och drog iväg några serier 22LR från 100-vallen![]()
Ska upp en sväng imorgon mellan 10-14. Någon annan som är ledig?
Patrik skrev:Var på banan idag och sköt in HW97, blev väl någon timme skjutande innan insatsstyrkan kom och skulle skjuta![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Patrik skrev:Var på banan idag och sköt in HW97, blev väl någon timme skjutande innan insatsstyrkan kom och skulle skjuta![]()
sfe skrev:Patrik skrev:Var på banan idag och sköt in HW97, blev väl någon timme skjutande innan insatsstyrkan kom och skulle skjuta![]()
Hur skjuter dom?
Vid senaste snacket på banan, som jag var med om, pratades det om att det inte skulle vara några problem att ha "300 krutskyttar" i ena ändan av paviljongen och luftgubbar i andra ändan. Av din "emoticon" får jag intrycket att skyttet var slut för din del i och med Polisens ankomst? Använder Insatsstyrkan 300-banan? Jag har fått intrycket av att 300-banan används endast av oss, några krutklubbmedlemmar vilkas antal kan räknas på ena handens fingrar och k-pistskyttarna som är där i knappt ett halvår till på måndagar.
klaus skrev:Jo de är där ofta. Sist jag var där sköt de pistol framme vid vallen.
Men det är bara att knata bort till korthållsbanan
Patrik skrev:sfe skrev:Patrik skrev:Var på banan idag och sköt in HW97, blev väl någon timme skjutande innan insatsstyrkan kom och skulle skjuta![]()
Hur skjuter dom?
Vid senaste snacket på banan, som jag var med om, pratades det om att det inte skulle vara några problem att ha "300 krutskyttar" i ena ändan av paviljongen och luftgubbar i andra ändan. Av din "emoticon" får jag intrycket att skyttet var slut för din del i och med Polisens ankomst? Använder Insatsstyrkan 300-banan? Jag har fått intrycket av att 300-banan används endast av oss, några krutklubbmedlemmar vilkas antal kan räknas på ena handens fingrar och k-pistskyttarna som är där i knappt ett halvår till på måndagar.
Det stämmer men Polisen åker upp till änden av 300 metersvallen med sina skåpbilar och då kan inte vi skjuta mot dom om du förstår hur jag menar.
sfe skrev:Patrik skrev:sfe skrev:Patrik skrev:Var på banan idag och sköt in HW97, blev väl någon timme skjutande innan insatsstyrkan kom och skulle skjuta![]()
Hur skjuter dom?
Det stämmer men Polisen åker upp till änden av 300 metersvallen med sina skåpbilar och då kan inte vi skjuta mot dom om du förstår hur jag menar.
Jo, det förstår jag men vad jag inte riktigt förstår är att dom skulle ha förtur till banan? Är det så? Kommer dom överhuvudtaget och anmäler sin närvaro eller lyfter dom bara på kedjan över vägen och kör in och så ser du plötsligt "OJDÅ!" när du sitter där och skjuter?
cartaq skrev:Var uppe och klippte sista gräset, nu är det 100 meter ink. vall som är trimmad på 300m banan.
Nästa mission kanske skall vara och rusta upp korthållsbanan, fördelarna där är att den är mer skyddad för vind samt att man kanske kan få vara ifred?!
Jag kommer även att ta med mig en ny Ikeastol upp nästa gång, just för att man skall kunna ha möjlighet att sitta och skjuta om man är flera, har någon ett mindre bord ståendes så är detta också en fördel innan det når tippen.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst