Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Beangan skrev:Det är Päran som är skyldig!
Jazz skrev:Ja nu är Vittsjö snipers avdelning för Ft
Beangan skrev:Här har vi dom bilder som blev.
Beangan skrev:hade fullt upp med att leka
Beangan skrev:Ja jag vet inte var han va när kameran åkte fram, osäker på om han va där.
Leopold skrev:Beangan skrev:Ja jag vet inte var han va när kameran åkte fram, osäker på om han va där.
Hehe... ja det var en väldigt snabb förbiflygning jag gjorde så jag syns bara som en slöja av rörelseoskärpa om man ens kan se några spår alls i fotona. Jag är inte lätt att fånga på bild men bättre lycka nästa gång!
Sköna bilder förresten och jag kan verkligen intyga att man satt som en kung vid borden när bössan sköts in på det - för mig - lååånga avståndet av 50 mSåg ju inte ens träffarna på inskjutningstavlorna i mitt 4x32... och såklart glömdes målkikaren hemma dagen till ära.
Men vad var det för en underbar bysse jag fick prova av Jazz tror jag det var (allt gick så snabbt så förlåt om jag missat)? Jäklar vilket gott tryck det var i den och inget trams med att sikta över målet som med min.
Leopold skrev:Sorry Görgen det blev så många namn där på kort tid att det blev en och annan förväxling...Men tack för provskjutningen det är en riktigt härlig bössa du har där. Det är som du säger att jag får börja leta prylar och låta det ta litet tid så inte allt kommer på en gång.
Vilken anslagsenergi låg den på, på ett ungefär?
Frank69 skrev:Ja, det är nog många som tyvärr går runt och tror att de är dåliga skyttar...
Men man kan inte utvärdera sitt skytte med en Julabössa för 399:-
visst kan man få en sån bössa att skjuta någorlunda om man vet vad som skall åtgärdas...
Men de kan aldrig jämföras med en fullfart PcP som kan kastrera en fluga på 50m...
Det enda sättet får att se att man kan skjuta bättre är att besöka en skjutbana där FT/BS utövas.
Då ser man att det man tror folk skryter om här på forumet faktiskt är riktigt, och att man också själv kan prestera bra.
päran skrev:Det sikte jag kör med och frank ska köpa till sin hw97k är ett 4-16x40 belyst med mildot endelsfäste hawke funkar bra att träffa den lilla spinnern som är 25x25 mm på 50m .
körde innan med 3-9x32 med mildot men tyckte förstoringen var för lite för att träffa den lilla spinnern ,man ser betydligt bättre med ett 40 objektiv o belyst är kanon .
Har även provat att ha på mitt 6-24 x40 men det blev klumpigt på fjäderbössan passar bättre på 22 magnum
Frank69 skrev:He,he... jag var mycket mer impad av ditt skytte än vapnet!!!
Sista utomhus skyttet... vet inte om det kom fram något sådant förslag...
Men det känns som att vi redan har problem med skyttet på 100m+ pga kylan...
Så ni andra med på att vi kör nästa lördag så hänger jag gärna på...
Ev får vi möjlighet för inomhus skytte på 50m i vinter, men det är inte bekräftat ännu...
Och du är förståss varmt välkommen som medlem också.
Betalning kan ske till mig på plats... 200kr i jämna pengar.
Eller via insättning på Bankgiro: 5649-6664 Märk insättningen med fullständigt namn och ort.
Fördelen med att betala tidigt är att ett av kraven för föreningsintyg är att man skall vara medlem i minst 6mån... så är du sugen på att köpa en fullfarts bössa om 6mån så är det ju läge nu... andra kravet är deltagande på minst 6st skjutningar per säsong...
Kommer du på lördag så är du redan uppe i 2...
Föreningen vill också att man kommer på nån "månadstävling" detta har vi bestämt skall vara på den sista skjutningen i varje månad...
då skjuter man några skott på en tavla... inga prestationskrav...
(men jag skriver in resultaten på våra skyttekort)
Jazz skrev:Du var inte kvar till slutet. När det är dags att packa ihop så brukar vi ta en sista dust med målen, skjuta på rejält långt håll samt att plock ner målen som hänger i stål tråd. Det är numera en tradition att de ska skjutas ner. Så då är det ståltråds träff som räknas.
Jag är även inne på det de andra skriver att objektiv diameter 32 släpper in för lite ljus, särskilt vid denna tiden på året
Frank69 skrev:Köpte själv ett sånt här:
För att följa länken så måste du registera dig.
Så får vi se om några veckor om det går att skjuta med...
Frank69 skrev:Men sånt vet man aldrig... beror nog på om det står gåva på paketet eller inte...
När vi får hem våra sikten så har vi ju 3 likvärdiga sikten i föreningen, och kan jämföra dessa om vi så önskar! (kan ju vara intressant vid rådgivning eller framtida inköp)
Fäste som följer med brukar aldrig passa till geväret...
Frank69 skrev:Försökte leta upp vad det kostade i tull & postavgifter... men kan inte hitta det...
tror att det var ca 200kr +-50kr...
Mitt sikte e redan på väg... valde snabb flygfrakt...
så ev har jag det hemma i början av nästa vecka...
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster