Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:
Janne sköt ETT skott sen sa han fan va jag är hungrig, det är nåt med skytte för det suger i korvtarman med en gång![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:... lördagen 15 April så då tar vi ett ryck & arbetar inför Vårlaxen under lördagen, alla som har möjlighet är välkomna att hjälpa till! Blir att städa boden, fixa fallmålen & röja banan osv.[/size]
elofen skrev:Tar med min röjsåg med om jag nu lyckas komma, datumet ringer bekant av nån anledning....
börne skrev:elofen skrev:Tar med min röjsåg med om jag nu lyckas komma, datumet ringer bekant av nån anledning....
Det är Påsk... men som poho sa, ska man på fest är det oftast på kvällen! Fyra dagar fritt så man har ju tre slödagar kvar av långhelgen
elofen skrev:Börja festa först på kvällen?! Vad är det för fester?
börne skrev:elofen skrev:Börja festa först på kvällen?! Vad är det för fester?
Nu är ju du bara ett barn... barn har mycket energi & klarar av att festa hela dagarna, flera dagar i rad, gamla gubbar som jag blir trötta bara av att tänka på festandet då man va ung![]()
elofen skrev:börne skrev:elofen skrev:Börja festa först på kvällen?! Vad är det för fester?
Nu är ju du bara ett barn... barn har mycket energi & klarar av att festa hela dagarna, flera dagar i rad, gamla gubbar som jag blir trötta bara av att tänka på festandet då man va ung![]()
Svärfar hänger med rätt bra än, o han är äldre än dig börne!
Leopold skrev:Utbildningsmaterialet vi examinerar på är Grundutbildning och Skyttekort Gevär som kan laddas ner här: För att följa länken så måste du registera dig.
I tillägg till detta examinerar vi även på de aktuella svenska reglerna som gäller för Field Target: För att följa länken så måste du registera dig.
Provet består av en teoretisk del och en praktisk del.
Den teoretiska delen har tre frågeområden: organisation, säkerhet och grenspecifika frågor.
Den praktiska delen går ut på att säkerställa att skytten kan hantera vapnet på ett säkert sätt under skjutning av ett mindre antal skjutstationer, inkl förflyttning mellan dessa. Studera FT-reglerna noga inför detta delprov.
Regler (inklusive säkerhetsrelaterade) och handhavandemässiga detaljer beskrivs ibland på litet olika sätt i vårt FT-regelverk vs. de mer generella utbildningsmaterialen, notera skillnader som underlag för att kunna föra en informerad diskussion vid ev tveksamheter. FT-skytte och de vapen vi använder har en del särdrag jfr krutgevärsskytte som kommer att lyftas fram särskilt under examinationen.
____
Det var litet bråttom att kunna erbjuda ett tillfälle innan vårens inledande tävling "Vårlaxen", därav kort varsel.
börne skrev:När är sista dag för att anmäla sig?
börne skrev:Fullt ös idag... till mörrum, panga lite, hem & byta om till cykling, iväg på en 1,5 mils skogstur över stock & sten, sen hem in i duschen sen iväg till en polare...
gubbe skrev:börne skrev:Fullt ös idag... till mörrum, panga lite, hem & byta om till cykling, iväg på en 1,5 mils skogstur över stock & sten, sen hem in i duschen sen iväg till en polare...
Det är väl inte lite för mycket nu börne?
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: börne och 24 gäster