Efter en dag med inte så lyckad älgjakt åkte jag för att panga med galningarna, som vanligt! Vi startade lite tidigare än vi brukar (15.00) då det blir kallt och mörkt så snabbt i våra trakter. Det var en strålande eftermiddag, +16 visade biltermometern då jag parkerade bilen. Solen sken och karlarna kvittrade!
Att löven håller på att bli gula gör bara naturen färggladare ett tag!
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf, norris, thorin69 och RoLig ställer iordning banan!
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För dagen har sked-målen tejpats med röd tejp.....den satt väl kvar....ett litet tag i alla fall....
För att följa länken så måste du registera dig.Ulf och Air4ever spanar in norris kanon. Det obligatoriska gluttandet!
För att följa länken så måste du registera dig.Lite skyttebilder....
Dagens ungdom:
För att följa länken så måste du registera dig.Fler skyttar:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.En del skjutmål blir lite....knöliga....
För att följa länken så måste du registera dig.Det obligatoriska kaffedrickandet och lite manliga Ballerinakex.....
För att följa länken så måste du registera dig.Jag håller mig till min "drog"

:
För att följa länken så måste du registera dig.I dag var det världspremiär för en ny tävlingsform inom luftgevärsskyttet. Det slutgiltiga namnet på tävlingsformen, reglemente och annat viktigt ska avhandlas vid nästa styrelsemöte. Jag kallar det kort och gott för "Rolling Macho Bandy Target Ball". Det går till så att två lag skjuter på var sin innebandyboll. Den som först får den att rulla över hela skjutbanan och sedan hoppa över vallen vinner.
Lag grön boll bestod av:
Ulf:
För att följa länken så måste du registera dig.RoLig:
För att följa länken så måste du registera dig.Lag orange boll bestod av:
norris:
För att följa länken så måste du registera dig.Marksman:
För att följa länken så måste du registera dig.Det blev en jämn kamp:
Sida vid sida startade de två bollarna.....
För att följa länken så måste du registera dig.Grön boll tog täten!
För att följa länken så måste du registera dig.Orange boll närmade sig hela tiden men de gröna var först med att skjuta sin boll upp i sanden....
För att följa länken så måste du registera dig.Där blev det en hård närkamp....
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Efter i-särskjutning fortsatte den hårda kampen!
För att följa länken så måste du registera dig.Orange boll halkade/rullade/hoppade ner och det såg kört ut!
För att följa länken så måste du registera dig.Men efter en enorm upphämtning levde hoppet fortfarande!
För att följa länken så måste du registera dig.Sida vid sida gick kampen in i slutstriden......
För att följa länken så måste du registera dig.Då, plötsligt, för snabbt för kamerasensorn att registrera, så hoppar den gröna bollen över kanten och tar hem segern. Dagens segrare blev alltså Ulf och RoLig. Evig ära och berömmelse tillfaller dem!
För att följa länken så måste du registera dig.Med lite bearbetning och marknadsföring kan detta bli den nya flugan......:
För att följa länken så måste du registera dig.Lite stämningsfulla bilder från kvällen:
norris:
För att följa länken så måste du registera dig.Air4ever, thorin69 och Marksman.
För att följa länken så måste du registera dig.Verktyg att smeka sitt luftvapen med.....
För att följa länken så måste du registera dig.Hagelhylsor vars ljud då de träffas av en diabol låter som ljuv musik.
För att följa länken så måste du registera dig.Självklart har jag inte glömt bort "dagens röv":
tohrin69:
För att följa länken så måste du registera dig.Jaja, jag kan bjuda på ett ruggigt själporträtt kvällen till ära....
För att följa länken så måste du registera dig.Jag avslutar med att INTE skriva och berätta att Air4ever hade skruvat dit sin
bakkappa upp och ner för det fick jag inte tala om!
För att följa länken så måste du registera dig.Hoppas att det är nog många bilder denna gång (gubbe)......
Kram och allt sånt!