Tänkte så här i årets sista dagar göra en sammanställning av året ( nåväl, halvåret) som gick på Skjutbanan i Björnstorp.
Många nya vänner har jag fått, med ett mkt sunt, ute-baserat intresse, äntligen en vettig sysselsättning på söndagseftermiddagen, eftersom jag inte är välkommen på högmässan i kyrkan

( Hängiven ateist)

Men nu var det inte religion och amsagor som skulle diskuteras, så här är ett urval av bilder för den som inte giter följa tråden från början. Fördelen med denna framställning e att man kan välja bort bilder, observanta läsare kommer att upptäcka att min nuna inte dyker upp alltför frekvent

Bilderna är "namngivna" med datum, och ev namn om det är lånebilder från nån annan.
För att följa länken så måste du registera dig. Första gången på banan, med Brytpipa & valle
För att följa länken så måste du registera dig.******
För att följa länken så måste du registera dig. ?,Per,jag ( av klädseln att döma tydligen på rymmen från jobb

)och valle+son
För att följa länken så måste du registera dig. valle/son, offire och Frank
För att följa länken så måste du registera dig. Alla har vi olika intressen, Frank har hört att flyttfåglarna flyger söderut...

Skämt åsido, han tog några filmsekvenser som ligger i tråden.
För att följa länken så måste du registera dig.Stilstudie Per..

För att följa länken så måste du registera dig.Stilstudie Jazz
För att följa länken så måste du registera dig.Finfin söndagsvy, vem giter åka runt och glo på slott och berg och annat skröfs
För att följa länken så måste du registera dig.bjosse & pan inspekterar 52 Excellent Matchs nyköpta bössa
För att följa länken så måste du registera dig.valle , klubbmedlem som jag inte kommer ihåg namnet på .. och Per.
För att följa länken så måste du registera dig.Såhär bökigt hade vi det med stödet, innan vi fick gjort finfina bänkar..

För att följa länken så måste du registera dig.valle & pan, samma helkassa stöd.. iaf jag drabbades av gamnackes motsvarighet; "giraffnacke"??
För att följa länken så måste du registera dig. Åsså lite foderdags, tror aldrig jag käkat korv så frekvent förr, som sista halvåret. ( Och jag gillar korv!)
För att följa länken så måste du registera dig.bjosse vid inskjutningsbänken, som givetvis är lite i lägsta laget...
För att följa länken så måste du registera dig. Större delen av oss skjutgalningar i södra landsdelen: bjosse, pan, Per-Ivar, valle och 52 Excellent Match.
För att följa länken så måste du registera dig.Samma gäng, denna gång i mer naturlig pose`
För att följa länken så måste du registera dig.Provade att göra ett bord, enl "forumsritningar" fick iaf till en skjutplats till...
För att följa länken så måste du registera dig.Tycker det syns ganska tydligt hur bekväm skjutställningen är

För att följa länken så måste du registera dig.Lite långväga besök, norrifrån; Frank69.
För att följa länken så måste du registera dig.Allmän actionbild...
För att följa länken så måste du registera dig.Lite mer norrbesök , från andra änden av "norr"- Jazz( bjosse bor här

) Tittar man riktigt noga så skymtar faktisk jag fram längst bort

För att följa länken så måste du registera dig.Gissa vad som är "dagens rätt"?
För att följa länken så måste du registera dig.Annan variant på mobilt skjutbord, denna modell är stabil och fin - till skillnad från mitt himmabygge
För att följa länken så måste du registera dig.Ytterliggare en variant på skjutbord, kanonstadigt! denna gång demonstrerat av Görgen.
För att följa länken så måste du registera dig. " Mannen, myten, legenden"... Jazz
För att följa länken så måste du registera dig.bjosse, offire, 52osv och Jazz.
För att följa länken så måste du registera dig.Det är INTE snö på banan!
För att följa länken så måste du registera dig.Allas våran snickarmästare, valle, har varit i farten och gjort några finfina bänkar till oss!!
För att följa länken så måste du registera dig.Snickarmäster själv, och resten av gänget på rad.
För att följa länken så måste du registera dig." vi hade iallafall tur med skjutljuset..."
För att följa länken så måste du registera dig.Det blir nog inte fler shortsbilder iår.. pan & Per-Ivar innanför vinteroutfiten.
För att följa länken så måste du registera dig.En mycket glad bjosse, kan det va för att vi tidigarelagt söndagsträffen pga utlovat snöstorm? Eller beror det på att hans nyservade klenod sköt som en dröm. Gissa.
För att följa länken så måste du registera dig.Bra skjutljus, snö hade vi redan, men det var inget mot vad som ramlade ner framåt eftermiddan. Åsså den här förb****de blåsten...
För att följa länken så måste du registera dig. - Löjligt med små stavdrivna handvärmare a`la Clas Ohlson...
För att följa länken så måste du registera dig.Korvgänget lunchar, förbaskat gott när man e halvt bonnafrusen!

För att följa länken så måste du registera dig. 52osv i glöggtagen, värmer gott och faktiskt i mitt tycke, godare än kaffe på banan ( nu hädade jag - jag vet!)

Även om den i dagens anledning är "krutfri" - vi hanterar trots allt vapen..
För att följa länken så måste du registera dig.Per i skjuttagen.
För att följa länken så måste du registera dig.pan siktar in sig.
För att följa länken så måste du registera dig.Stilstudie på valle, per & Per_Ivar.
För att följa länken så måste du registera dig.Och detta var vad vi satt och glodde på, kanske inte helt optimalt, men vi hade iaf kul.
Sist men inte minst vill jag passa på och tacka alla galningar som jag träffat under det gångna året! Har inte haft så kul på länge!!
" själsligt lavemang" - som bjosse uttryckte det en gång, Jag tror att hade "alla" skjutit luft mm, hade nog AF varit nerlusade med arbetslösa hjärnskrynklare och andra människoälskare...
Nästa år är det stor chans till att sammanställningen blir dubbelt så lång...

Och förmodligen med lite nya ansikten, har varit lite intresse på sistone från forumsmedlemmar..

Väl mött 2013!