Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Ja det var riktigt skoj att träffa AT44? och Börne igen efter så långt uppehåll! Inte särskilt rörlig för tillfället men bra att få bekanta sig med en av FT-bössorna igen...
En sak jag nämner i rent utbildningssyfte är att jag gör en fadäs på första bilden... kan ni se vilken?
börne skrev:Leopold skrev:Ja det var riktigt skoj att träffa AT44? och Börne igen efter så långt uppehåll! Inte särskilt rörlig för tillfället men bra att få bekanta sig med en av FT-bössorna igen...
En sak jag nämner i rent utbildningssyfte är att jag gör en fadäs på första bilden... kan ni se vilken?
Ja men jag var inte rädd, vi hade ju eld upphör så inga vapen var laddade (hoppas jag) då jag var ute & satte ut mål... Men jag tänkte också på det när jag såg bilden![]()
Alla gör vi detta fel nån gång, själv vill jag ha det till att jag tänker på det men antagligen har man satt fingret på avtryckaren utan att tänka på det. Därför viktigt att kolla med varandra så man inte har laddat.
Jag frågade t.e.x. AT44? idag då jag skulle gå ut då han satt vid bössan, han svarade skott i & drog av det sen var det bara att springa ut till målen.
Ännu viktigare på magasinbössa att ta dra av skotet & sedan ta bort magasinet, på krutbössan öppnar jag även slutstycket & vid ett längre uppehåll då kanske nån är kvar i hallen stoppar jag i flaggan i loppet också. Det gjorde jag inte idag men vi var ju ute & grillade samtidigt.
poho skrev:Dåligt med gamla skyttar på plats.
Rangemaster skrev:Inbjudan gick ut via mail till samtliga medlemmar 18/3 kl 15.37.
poho skrev:Hej
Vi i Mörrums skyttegille ska hålla en enklare form av klubbmästerskap / månadstävling i FT detta året.
Första deltävlingen den 30/4 är även en prova på dag.
Inbjudan enligt nedan.
MSG
MÅNADSTÄVLING
FIELD TARGET
Under sommarhalvåret kommer föreningen att arrangera 6 st. tävlingar i field target
dessa kommer att genomföras inom skjutbanans område och öppna för föreningsmedlemmar.
Gästande skyttar delta utom tävlan men betalar samma avgift.
Tävlingarna omfattas av 10 mål x3 skott ( ett fri ställning 1 knä 1 stå ) på varje mål.
tid 1 min förberedelse +1 min per mål.
Alla som deltar kommer att få räkna sina 4 bästa resultat. Flest antal träffar vinner.
Ungdomar som deltar räknar plåt träff som 1 poäng målet faller 2 poäng.
Prisutdelning nästkommande årsmöte.
Möjlighet till inskjutning på 50 meters banan mellan 09.30 och 10.00
Klassindelning 10 joul Pcp/Fjäder
16 joul Pcp/Fjäder
35 Joul Pcp/Fjäder
Tävlings tillfällen.
Lördagar.
30/4 28/5 2/7 30/7 27/8 24/9
Tävlingarna startar Kl 10.00 Anmälan Klubbstugan.
Start avgift 40.- (Ungdomar deltar utan kostnad.)
Välkomna.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster