Ojojoj.....vilken fantastiskt trevlig kväll!
Vi har haft julskytte med PLVK!
Totalt var vi 19 personer som närvarade under kvällen!
När vi kom dit visade Vedman sina egentillverkade skjutstöd för akeehlin!
Dessa utvärderades under kvällen och nu har han koll på vad som fungerar bra!
Masstillverkning nästa?
För att följa länken så måste du registera dig.Vedman med hela "stödfamiljen"!
För att följa länken så måste du registera dig.Marksman testade min fina Diana 75 som för dagen fått en egen, ny pipvikt....inköpt på återvinningen...
För att följa länken så måste du registera dig.Pipvikten i närbild!
För att följa länken så måste du registera dig.Johnny testade också lite skytte...
För att följa länken så måste du registera dig.Å Vedman!
För att följa länken så måste du registera dig.Patrik skjuter....
För att följa länken så måste du registera dig.Det hade samlats många tomtenissar....
Redan vid dörren räckte jag över en luva...
-"Det är obligatoriskt att ha på sig denna"!
För att följa länken så måste du registera dig.Daniel skjuter med bössan som jag har tänkt knycka....
För att följa länken så måste du registera dig.Många nissar blev det!
För att följa länken så måste du registera dig.akeehlin, Scrubl och Johnny.....UTAN luva! Hurmf!
För att följa länken så måste du registera dig.Jenny på sin första skjutträff!
För att följa länken så måste du registera dig.Trots att det vände igår och nu blir allt ljusare så är det MÖRKT!
Då passade vi på att elda MÅNGA ljus i vackra konstellationer!
För att följa länken så måste du registera dig.Mysigt skytte denna kväll!
För att följa länken så måste du registera dig.Min nya
hamster fick självklart följa med...
Han framkallade många skratt....
För att följa länken så måste du registera dig.Tre bestämda herrar!
Vedman, akeehlin och Johnny!
För att följa länken så måste du registera dig.Han fiskade efter träffar....
För att följa länken så måste du registera dig.Marksman med pipvikts-rumpa i siktet!
För att följa länken så måste du registera dig.Scrubl skjuter...
För att följa länken så måste du registera dig.Se då krypa tomtar upp ur vrårna.....
För att följa länken så måste du registera dig.Glada tomtenissar!
För att följa länken så måste du registera dig.Maten började närma sig...
Matlagningen hade vi med varm hand lämnat över till Agneta!
Jag och fru Vedman stod för dukning och ljussättning!
För att följa länken så måste du registera dig.Albin, en av kvällens juniorer som även vann priset som lottades ut bland alla som tävlade!
För att följa länken så måste du registera dig.Priset var en ljuslykta tillverkad av Tora Ceder!
För att följa länken så måste du registera dig.Kvällens tävling var en utslagstävling, två och två eller tre och tre.
Sittande med handen som stöd!
Två klasser, fjäder och rekylfritt!
Finalen i fjäderklassen hann skjutas innan maten.
Finalister var Ronny och Niklas och Niklas gick segrande ur den hårda striden!
För att följa länken så måste du registera dig.Sedan blev det dags för mat....
Det finns inte ORD för att beskriva hur gott det var!
Rena gourmet-restaurang-klassen på julbordet!
Agneta har inte fixat det för sista gången....
Jag låter bilderna tala för sig själv:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Niklas hugger in!
För att följa länken så måste du registera dig.Patrik äter mamma Agnetas goda mat.....
För att följa länken så måste du registera dig.Lixom Johnny som också äter mamma Agnetas goda mat....
För att följa länken så måste du registera dig.Marksman med mat på tallriken!
För att följa länken så måste du registera dig.Matsugna skyttekamrater!
För att följa länken så måste du registera dig.Den kokta älgtungan smakade utmärkt!
För att följa länken så måste du registera dig.Ännu fler glada skyttar som lät maten tysta munnen!
För att följa länken så måste du registera dig.Min tallrik.....första portionen....
Huh så mätt jag blev!
För att följa länken så måste du registera dig.Daniel pumpar så han blir suddig...
För att följa länken så måste du registera dig.Kaffe var nästa, viktiga punkt på programmet!
För att följa länken så måste du registera dig.Linus sköt mellan varven....
För att följa länken så måste du registera dig.Bild från tävlingsskyttet:
För att följa länken så måste du registera dig.Vapenvilorna hade fått följa med för att hålla ordning på bössorna!
För att följa länken så måste du registera dig.Dagens smaskiga efterrätt: Ris á la Malta!
För att följa länken så måste du registera dig.Dagens suveräna kock, Agneta!
För att följa länken så måste du registera dig.Finalister i den andra delen av tävlingen, Rekylfritt.
Robert mötte Ronny!
Där segrade Robert!
För att följa länken så måste du registera dig.Skyttekvällen avslutades med superduellen, mästarnas kamp!
Stående skyttefinal mellan de två klassegrarna, tillika bröderna, Niklas (fjäder) och Robert (rekylfri)!
För att följa länken så måste du registera dig.Där sköt Robert snabbt sina skott och kollade sedan in hur det gick för Niklas...
För att följa länken så måste du registera dig....som sköt sina skott, säkert och stod som den slutlige segraren i PLVK:S Julskyttetävling!
Ära och evig berömmelse tillfaller honom!
GRATTIS!
För att följa länken så måste du registera dig.Jag avslutar med en gruppbild på kvällen skyttar:
Agneta, Patrik, Jenny, Johnny, fru Vedman, akeehlin, Vedman, Robert, Marksman, Niklas, Ronny, Daniel
Johanna, Linus, Albin
För att följa länken så måste du registera dig.Tack för det här året både PLVK:s galna gäng och ni andra runt om i landet!
Det har varit fantastiskt att jag har fått dela med mig av dessa MÅNGA skjutkvällar och tävlingar under året till er alla!
Ha en fridfull jul!
Kramar
Johanna