Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:Riktigt gött på MSG idag.
Som långväga medlem kommer man nvs tidigt och kör sent.
Tiden där emellan går fort med mkt pang, snack, bössprovningar/tips, grill mer snack och ännu mer pang.
Väl hemma trodde jag att sysslorna var klara. Men i he-te heller.
Blev omedelbart beordrad att vattna nyplantering på stugtomten, dvs den längre ”himmabanan” …
För att följa länken så måste du registera dig.
nha skrev:Riktigt gött på MSG idag.
Tiden där emellan går fort med mkt pang, snack, bössprovningar/tips, grill mer snack och ännu mer pang.
Blev omedelbart beordrad att vattna nyplantering på stugtomten, dvs den längre ”himmabanan” …
Leopold skrev:nha skrev:Riktigt gött på MSG idag.
Jo jag såg liknade. Har en gammal fin bmw som behöver litet kärlek utöver vad som redan givits i form av nya fjädrar och dämpare bak högsta klass, Sachs och lesjöfors. Småpill kvar typ byta olja och.tändstift det gör vi imorrn eller kanske på nationaldagen,
Kan bara säga… vilken fantastisk bil! Inte PK för fem öre idag såklart men det handlar om total körupplevelse. Magi.
Bara att konstata att grejer behöver fixas.
Leopold skrev:En litet intressant grej och mer skytterelaterat.Testade H&N Barracuda FT idag och blev positivt överraskad. Kört mycket H&N FT Trophy, dalande precision på dessa senare år, klen dia i huvudet. Påstås 4,52 men typiskt 4,48 däromkring dvs - totalt värdelöst.
Barracuda FT (light) verkar riktgt fina i 4,50! Testade även 4,52 men det blev för grova i min kines, trodde inte det var möjligt men så var det. God konsistens i den batch jag kollade. Dock rätt tunga ligger mellan jsb exact och -heavy på 9,57 gr, 0,62 gram. En intressant storlek mellan ”standard” JSB Exact och JSB Heavy med andra ord.
Ska undersöka noga hur dessa funkar i mina tävlingsbössor. Vet att en del kör JSB Heavy, andra mer vanlig JSB / motsv AA Field. Möjligt att denna H&N Barracuda FT kan landa i en sweet spot?
börne skrev:Nån mer som skaimorrn?
börne skrev:Tyvärr lite folk för att va en så go skyttedag idag, tre som sköt ute & en sköt 10 meters inomhus.
judgecipher jag & Ynot på 50m banan idag & bojos där inne.
FX Impact, Tikka T1x & Steyr Challenge Hunting idag![]()
Sen plockade judgecipher fram sin FWB 300S... Tysk kvalitets bössa blandat med inte så mycket kvalitet, men bössan kompenserade för siktet sa han![]()
Han ville testa Tikkan så det fick han göra, hans 10 skotts grupp, skjuten med CCI std på 50 meter.
Sen en bild på mig, kul & själv va med ju.
Min bästa idag, en femskotts grupp på 9mm cc skjuten med SK Rifle Match på 50 meter.
vettedax skrev:Impad av nedre tavlan...vad har man för avtryckarvikt på en sån bössa ??? varit kul å prova en sån 22a ju..
börne skrev:FT klubbtävling nu på lördag, vilka ska dit![]()
Ska bli najs väder så det är ju skönt att sitta ute i skogen & panga då
poho skrev:Då har teaterbesökarna fått skjuta lite luftgevär innan de gick på in på teatern så nu får vi pausa till dom får paus.
börne skrev:vilka ska dit![]()
börne skrev:Sigge63 kom förbi när vi var klara för att testa sin nya dämpare han hämtat till sin 22lr... Vi gillar den nya ljudnivån vi kommer ha i skjuthallen när vi pangar 22lr om alla skaffar dämpare. Hoppas min dyker upp snart så man får testa den. Låter mindre än en del 10J PCP vapen![]()
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster