Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Skjutkäpp är guld värt vid både jakt och skytte.
Rangemaster skrev:Hej skyttevänner.
Vi har haft inbrott i vår container på klubben inatt eller idag eftermiddag. Låsen uppklippta och slängda på marken. Någon som sett något?
Rangemaster skrev:Hej skyttevänner.
Vi har haft inbrott i vår container på klubben inatt eller idag eftermiddag. Låsen uppklippta och slängda på marken. Någon som sett något?
Leopold skrev:Hur ser det ut nu på lördag 9/9 för er? Jag är enormt sugen på att åka och träffas, skjuta, ha det gott.
bojos skrev:Hoppas på ett större deltagande i morgon på 300m.
Sako Finnbear skrev:Folk är rädda att "förlora"!
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Folk är rädda att "förlora"!
Tråkig inställning, att man redan innan tänker jag vill inte vara med för jag förlorar nog![]()
Man ska tänka... Det är fan kul att skjuta, jag vill ställa upp när klubben arrangerar nåt, betalar 40kr i startavgift & ser hur det går, jag blir av med 40kr samt lite ammo som man normalt blir ändå & får ju trycka av vilket är nåt jag gillar. Så som antagligen du menade med att jag kan var med & visa hur man förlorar![]()
Vi har definitivt fler 22lr skyttar så fem eller fler borde vi bli & det brukar vara en hel del som skjuter det varje lördag, men just igår var det tomt. Alla är vi olika men jag tänker att jag brukar skjuta varför inte skjuta även om det är tävling.
Egentligen var det korthåll vilket innebär liggande eller i bänk om du är 55 år eller över om man så vill.
Jag kan inte med liggande så jag frågade ordförande snällt om man inte kunde ha nån hittepåklass, nu testade vi igår så det verkade ju fungera med stöd antingen från bänk eller liggande & då i princip alla skjuter från bänk en vanlig lördag får man ju hoppas att det kan locka fler till en enkel klubbtävling bland kompisarna man normalt ändå skjuter med.
Sako Finnbear skrev:Var tidigare med i ett jaktlag. Mycket snack om att "det skulle vara skoj att åka till banan".
När man sedan föreslog att "vi åker dit nu på lördag", var det ett jäkla skruvande på sig och
en jäkla massa undanflykter om varför man inte kunde...
Tror många är rädda för att inte prestera "bra nog" och skäms lite för det?
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster