Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Är det många som försvunnet från luftskyttet?
vettedax skrev:Va tror du tappet beror på?
judgecipher skrev:Jajamen! Blir luft imorgon!
börne skrev:judgecipher skrev:Jajamen! Blir luft imorgon!
![]()
Blivit luft & 10J två helger i rad så imorrn blir det troligtvis 22lr
judgecipher skrev:börne skrev:judgecipher skrev:Jajamen! Blir luft imorgon!
![]()
Blivit luft & 10J två helger i rad så imorrn blir det troligtvis 22lr
Saknat luft litegrann så nu får det bli det denna gång
vettedax skrev:Regnar det inte idag?
börne skrev:Mattias ordnade tivoliskytte för att fira judgeciphers födelsedag, han blev vuxen idag... Grattis på 50 årsdagen![]()
judgecipher skrev:Vuxen blir jag förhoppningsvis aldrig!![]()
![]()
Leopold skrev:Varit mycket helgjobb senaste året men tror det lättar litet nu framöver, äntligen.
Kör litet omväxlande luft och .22LR som de flesta.
Är litet sugen på att försöka få dit en bra ljuddämpare på min CZ 455 med varmint-pipa dvs en tjock pipa som konstigt nog passar exakt med sugpassning på en standard PET-flaska. Precisionen blev dock bedrövlig... no go. Gissar att kulan touchar utgångshålet i botten på PET-flaskan och sticker iväg litet hipp som happ därmed.
Vad är tillvägagångssättet, vad ska man ha för vettig dämpare och hur hittas vapensmed som kan fixa till detta snyggt? Det var väldigt trevligt att ljuddämpare numera är helt ok att installera utan särskilda extralicenser.
Leopold skrev:Tack börne för litet vägledning! Det är mycket önskvärt att ha ljuddämpning inte minst när man skjuter på klubben men även hemmavid om man har den möjligheten (vilket jag har).
Jag får höra mig för om lokala vapensmeder, inte "rocket science" men det måste ju bli exakt.
Börne, har du märkt någon försämring i precisionen när du använder ljuddämpare?
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster