Nej de första var nog dessutom lite väl enkla.
Även om de var väldigt billiga givetvis.
En kompis hade två och vi ökade co2 mängden i kammaren och hammarfjädern byttes, även vinklar i transferkanalen rundades till, alla var .22 of på den tiden fö.
Det blev inga monster direkt men visst effekten ökade ju något men det kostade väl lite mer kolsyra med, som tur var hade de ju dubbla 12 grammare.
Jag hade själv tänkt skaffa en men var besviken på kvaliteten och avstod nåt år och köpte den ett
PCP i stället.
Knappast samma pengar men FX började bygga vapen man hade råd med och det påverkade massor i Sverige då.
Tidigare var det struligt med fina FX2000 och ingen pump, inget fel på dem men det var inte att tänka på bara.
Hatsan existerade enbart som rätt dåliga fjädervapen ännu.
Ännu kändes inget omöjligt heller, många aktiva online, inga knäppa regler för klubbar.
Men ok fjädervapentiden är väl min tid, PCPerna kändes iskalla och aningen opersonliga, kan saknade dem inte när man sålt dem.
Men idag har de ju funnits i Sverige länge så jag kan förstå viss nostalgi andra har.
Jag köpte fel modeller för Sverige och kan inte kränga dem, annars hade jag nog gjort det.
Sverige förblir i stort inriktat på hög effekt och kaliber.
Detta trots att licenser inte direkt delas ut för sånna längre.
Det är ju USA idag som gäller för tillverkare särskilt utanför UK som har sin egna marknad att fylla.
Tyskland har tävlingsbanorna givetvis men inte mycket annat alls om man ska värdera det även om ju HW bytt
PCP har dessa sålt bäst i UK tex, Steyr specialmodeller är rätt dyra och det blir nog mest nåt ingen ovetande köper.
FX har dock bygg modeller igen som säg Dreamline med laminatkolven som bör funka fint som helt vanlig snygg vettig bössa bara, den kan ju fås i olika stil.
Men det får andra köpa.