Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
matthu skrev:Undrar lite över värdet på detta gamla fina gevär? Det är ett Bavaria S-70 De Luxe 4,5 mm med oljad valnötsstock inköpt i Tyskland i början på 1970-talet. Geväret är i absolut nyskick, lika fint som när det plockades ur förpackningen första gången. Dessutom skjuter det som en dröm, bra tryck och fantastisk precision.
För att följa länken så måste du registera dig.
Hawkeye skrev:Jag tycker det liknar bok.
matthu skrev:De Luxe versionen hade oljad graverad valnötsstock Monte Carlo-stil om jag inte missminner mig. Standardversionen lackad betsad bok. Men det var ett tag sedan och jag kan ha fel.
Patrik skrev:matthu skrev:De Luxe versionen hade oljad graverad valnötsstock Monte Carlo-stil om jag inte missminner mig. Standardversionen lackad betsad bok. Men det var ett tag sedan och jag kan ha fel.
Är denna lackad eller oljad?
matthu skrev:Patrik skrev:matthu skrev:De Luxe versionen hade oljad graverad valnötsstock Monte Carlo-stil om jag inte missminner mig. Standardversionen lackad betsad bok. Men det var ett tag sedan och jag kan ha fel.
Är denna lackad eller oljad?
Stocken är oljad
Furby skrev:Jag har en Wischo s60 i nyskick som ju är precis samma bössa som Bavaria s60 som i sin tur är en s70 men med enklare stock. Tydligen såldes BSF under namnet wischo i USA och England.
Gällande kolven sedan så är den vanligaste kolven i bok men med Monte Carlo skärning. Valnöts kolven är väldigt mycket tyngre än bok kolven.
Hawkeye skrev:Gällande kolven sedan så är den vanligaste kolven i bok men med Monte Carlo skärning. Valnöts kolven är väldigt mycket tyngre än bok kolven.
Stämmer detta? Träslaget bok är tyngre än träslaget valnöt. Tittar man på Air Arms luftgevär är de som har valnötskolv lättare än motsvarande bössa med bokkolv.
Andy skrev:Furby skrev:Jag har en Wischo s60 i nyskick som ju är precis samma bössa som Bavaria s60 som i sin tur är en s70 men med enklare stock. Tydligen såldes BSF under namnet wischo i USA och England.
Det stämmer bra det.
Bavaria var export namnet egentligen på allt som lämnade Tyskland och sedan gjordes det upp avtal som då tex med Wischo.
Inhemska betäckningen i Tyskland vad BSF dock exporterades det en massa BSF märkta bössor också.
Andy
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster