även om denna bössa är byggd 1992 och inte förrän 1985 så är detta gevär ett samlarobjekt definitivt.
blev glad när jag fick kontakt med en välkänd svenskt föredetta luftvapennörd som ville bli av med några fina föremål.
han tog på sig besväret och åkte ner med sina bössor nästan 30mil enkelresa för att även han var nyfiken på mina ihopsamlade skatter.
en av gevären som jag fick av honom vill jag gärna presenetera här... en AirArms TX200 SR som är ju egentligen inte så gammal som det krävs för att vara här men denna bössa tillverkades bara i 1500stk varav 750 i bok och 750 i valnöt.... han kom med båda stockar och jag fick välja vilket inte tog långt tid faktiskt.
en utomordentligt trevligt och välfungerande skapelse och jag förstår inte så riktigt varför den inte tillverkades i högre stycktal faktiskt.
Rekyldämning kunde justeras med 2 skruvar und det funkar klockrent med lite pyssel tills man är insatt.... och detta gevär övertygar precis likadant som alla
AA jag ägar!
här kommer lite impressioner:
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.