Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Fråga till Luftpangarn. Ligger flytten till nya plattformen i närtid eller det kommer ta ett tag till?
Är ju intressant att veta som säkert flera undrar över.
Jo jag fattar att det är ingen enkel uppgift & jag hetsar eller stressar inte, men det är en riktigt intressant fråga om man bryr sig om forumets framtid då det legat nere vid flera tillfälle senaste tiden & typ hela denna veckan.
Breezy skrev:Du har nog rätt där, så länge man har ett användarnamn som inte kan kopplas till en person så borde forumet behöva ta bort inläggen en användare har gjort. Däremot tolkar jag det som att samtycket man har gett när man registrerade sig ska kunna tas tillbaka lika lätt som man har gett det, men det gäller ju bara om man har valt ett användarnamn som tydligt är kopplat till en person, saker som inte är personuppgifter regleras ju inte av GDPR
börne skrev:Skogshuggarn skrev:Jag har sökt på gamla medlemmar sedan förr i tiden, i medlemsregistret kan man se att några ej finns med längre, man kan anta att de är bortplockade av någon anledning.
Minns inte exakt nu men för en del år sedan så blev det nån sorts krasch där vissa blev drabbade att deras konto försvann, men minns dock inte om deras inlägg också försvann eller om dom fanns kvar, tänker om det kan va nåt sånt.
Breezy skrev:Samtycket kan när som helst återkallas, enligt artikel 17 i dataskyddsförordningen. Undantagen för när detta kan göras är relativt få, kanske kan forumägaren hävda på att det ska behållas för arkiv ändamål?
Den som hanterar dina uppgifter kan neka dig radering i följande fall:
om det är nödvändigt för att tillgodose andra viktiga rättigheter som till exempel rätten till yttrande- och informationsfrihet
för att uppfylla en rättslig förpliktelse
för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning
för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk
för arkivändamål av allmänt intresse eller av vetenskapliga, historiska eller statistiska ändamål
av skäl som rör ett allmänt viktigt intresse på folkhälsoområdet.
För att följa länken så måste du registera dig.
Personen som tar över forumet har säkert goda avsikter, men aktiviteten här talar sitt tydliga språk(det är i princip inte någon aktivitet här längre, och nu när Field Target har försvunnit i Sverige så kommer det förmodligen att bli ännu tystare på forumet). Vad händer med all informationen när ägaren av den nya plattformen tröttnar på att betala för ett inaktivt forum? Kommer någon annan aktör att köpa informationen?
vettedax skrev:Nä ingen skillnad här.
börne skrev:Skumt, går sjukt segt oavsett bredbandet hemma, mobilen via wifi från bredbandet hemma eller via mobilen via mobila nätverket.
Batistuta skrev:börne skrev:Skumt, går sjukt segt oavsett bredbandet hemma, mobilen via wifi från bredbandet hemma eller via mobilen via mobila nätverket.
Här också?
Återgå till Samlarforum Luftvapen (<--1985)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 100 gäster