Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Släcks forumet ner automatiskt när inte 600kr betalas varje månad?
Breezy skrev:Finns det någon bra statistik på aktiviteten här på forumet dom senaste 10 åren?
Breezy skrev:... Det är kanske en hönan eller ägget fråga, men är det så att luftskyttet minskat radikalt och att aktiviteten på forumet minskat i samma grad?
Breezy skrev:Under luftgevärsskyttets storhetstid var det kanske 5-6st?
Luftpangarn skrev:Breezy skrev:... Det är kanske en hönan eller ägget fråga, men är det så att luftskyttet minskat radikalt och att aktiviteten på forumet minskat i samma grad?
Med tanke på att luftvapentillverkarna fortsätter att lansera nya modeller varje år, finns knappast anledning att tro att marknaden minskat, och det samma torde gälla skyttet. En kedja som Jula skulle inte fortsätta att uppdatera sitt sortiment luftvapen, om det inte sålde bra.
Däremot kan man fundera på om sättet att vara aktiv på nätet förändrats. När detta forum grundades, var man aktiv och surfade på nätet med en PC. Idag gissar jag att mobiler är den dominerande plattformen. Då kan man spekulera i att tex bild blir viktigare än text? I sådant fall kan tex användargränssnitt påverka. Jag har inte testat att använda tapa-talk (heter det väl?) appen på mobilen. Över huvud taget kan det hända att jag läser forumet på mobilen - men jag skriver bara inlägg på datorn!
Det finns en massa saker som kan påverka antal inlägg.
Breezy skrev:Intressant tanke, vem köper luftgevären? Vår egen skytteklubb har en stadigt minskande medlemsskara som sakta men säkert blir äldre utan att det fylls på nerifrån. Många skytteklubbar i trakten har samma utveckling. Är det så att man inte längre går med i en skytteklubb som man gjorde förr?
vettedax skrev:De allra flesta är väl trädgårdskyttar, nog en väldigt liten del som är med i nån förening.
Återgå till Samlarforum Luftvapen (<--1985)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 100 gäster