Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
stoorn skrev:Hittar inte tråden om Duddas bössa. Nån som kan posta en länk?
stoorn skrev:Oj helt galet. Där har du 5-6 mm va? Jag fick två lappar med ca 15 mm c-c från FX (5 skott @ 37 m). Det växlar upp till ca 20 mm på 50 m -typ det jag har åstadkommit i skyttehallen med sandsäckar och kikarsikte. Nog borde jag kunna begära bättre än så? Annars är det ju knappt nån mening att byta från min gamla fx2000.
stoorn skrev:Bössan kom tillbaka igår. FX har monterat i en regulator och bytt fartreglaget till ett reglage med två lägen istället för tre. Någon som vet vad det är för tanke med det? Jag hänger inte med riktigt.
Inget batchnummer kom det heller. "Det var inte den bästa batchen kulor så testa med lite olika sorter...". Och så får jag gärna komma ner med bössan till fabriken om jag vill. Men det vill jag ju inte. Det kostar ju fem tusen å flyga fram å tillbaka.
Precisionen då? Bättre än förra gången! Fyra femskottsserier @50 m på respektive 11 mm, 8 mm, 14 mm och 7 mm. Det är bättre än förut.
Ska jag behålla bössan eller skicka tillbaka den? Vet inte. Får sova på saken. Det är bara en alltför välbekant historia som uppspelar sig. Min gamla fx2000 som nu gått förtjänstfullt i ca 10 år tog det två år att få iordning. (Finns i en annan tråd.)
Superbee skrev:..
Det verkar som du fått riktigt dålig service, men nu börjar jag undra vad du begär av bössan och FX egentligen???
Återgå till Frågor om skyddsjakt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster