Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jag hade överklagat denna tidsbegränsning, helt uppåt väggarna även om den så skulle varit på fem år.
stoorn skrev:Och jag som tänkte att jag var ute i god tid innan semestern när jag lämnade in ansökan i början av maj...
Fortsätt kämpa stoorn!
"Tillståndet får tidsbegränsas, om det med hänsyn till särskilda omständigheter kan förutses att vapnet inte kommer att behövas varaktigt. Lag (2000:147)."
För att följa länken så måste du registera dig. ... s-1996-67/
Duvor i en lada behöver ju inte fyllas på hela tiden, som älgarna i skogen naturligt gör.
Efter en period av avskjutning så kan man ju med förebyggande arbete motverka att problemet som skapar skyddsjaktsbehovet inte uppstår igen.
Då behövs inte vidare skyddsjakt och behovet av den riktade insatsen i form av skyddsjakten och också vapnet för detta försvinner.
Avalonblower skrev:Särskild omständighet kan vara ett "udda ändamål", som ett enskilt skyddsjaktsuppdrag.
Duvor i en lada behöver ju inte fyllas på hela tiden, som älgarna i skogen naturligt gör.
Efter en period av avskjutning så kan man ju med förebyggande arbete motverka att problemet som skapar skyddsjaktsbehovet inte uppstår igen.
Då behövs inte vidare skyddsjakt och behovet av den riktade insatsen i form av skyddsjakten och också vapnet för detta försvinner.
Har man däremot ett företag för yrkesmässig skyddsjakt (b-skattare) så kan man anses ha ett varaktigt behov.
Så långt VG.
Callmenobody skrev:Avalonblower skrev:Särskild omständighet kan vara ett "udda ändamål", som ett enskilt skyddsjaktsuppdrag.
Har man däremot ett företag för yrkesmässig skyddsjakt (b-skattare) så kan man anses ha ett varaktigt behov.
Så långt VG.
Många nyare ladugårdar har öppna gavlar, fönster mot taket och i skarven mellan vägg och tak. Så jo, de fylls på naturligt så som älgen.
Iallafall på de gårdar jag varit, kanske blir det en kortare lågperiod men de återkommer kontinuerligt.
Återgå till Frågor om skyddsjakt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster