Hur får man tillgång till kategorin skyddsjakt?

Frågor angående skyddsjakt & lagar kring detta. Denna Forumdel är under test. Forumdelen ska hållas inom forumets Term of use .

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hur får man tillgång till kategorin skyddsjakt?

Inläggav ajez 17 jan 2009, 23:29

Undrar bara. Har själv skyddsjaktslicens och kommunala uppdrag, så det skulle vara intressant att ta del av kategorin.
//Andreas
ajez

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Gammalstorps skytteförening
Luftvapen favorit: HW77K

Re: Hur får man tillgång till kategorin skyddsjakt?

Inläggav Micke 17 jan 2009, 23:35

Skicka ett PM till öberg, och fråga om du får tillgång till "skyddsjakt".

/ Micke
Diana 75, Diana 60, 10.5cm kanon (strv 102)
Användarvisningsbild
Micke

Tackad: 27 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Östhammars skytteförening
Luftvapen favorit: Diana 60

Inläggav öberg 17 jan 2009, 23:50

Man pm:ar mig och skickar med en kopia på skyddsjaktlicensen eller blir inbjuden av en skyddsjägare.
det kommer inte lagras nåt från licensen utan det är bara jag som ser den och sedan raderas det Pm:et.

// Mats
Användarvisningsbild
öberg

Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav Jonas 18 jan 2009, 00:43

Jag har läst att detta forum är till för alla.börjar ni att ställa krav så kommer detta forum att dö ut som många andra forum så jag hoppas att ni vet va ni gör står även på progunners sida att användarna bestämmer hur forumet ska skötas å användas. så öberg hoppas du gör så att forumet mår bra av det ni gör å även all luftvapen sport.
/Jonas Rundquist
Jonas

Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Inläggav öberg 18 jan 2009, 02:02

Jonas skrev:Jag har läst att detta forum är till för alla.börjar ni att ställa krav så kommer detta forum att dö ut som många andra forum så jag hoppas att ni vet va ni gör står även på progunners sida att användarna bestämmer hur forumet ska skötas å användas. så öberg hoppas du gör så att forumet mår bra av det ni gör å även all luftvapen sport.
/Jonas Rundquist

:shock:
För det första så är jag inte ensam om att ha fattat det beslutet Jonas och det vet du, för du har följt den disskutionen sen den blossade upp!
Det var önskemål från just användarna dvs skyddsjägarna att kunna disskutera sins emellan utan påhopp och korkade kommentarer.
För det andra så hade vi fullt upp och sålla och ta bort olämpliga inlägg om olaglig jakt med luftvapen. Vilket inte hör hemma på ett publikt forum!

//Öberg
Användarvisningsbild
öberg

Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav G0LI4T 18 jan 2009, 04:26

Jonas skrev:börjar ni att ställa krav......

Hej Jonas och alla våra medlemmar som följer denna topic.

Forumet har samma "krav" på våra medlemmar som när vi startade.

Kravet är att medlemmarna följer forumets regler. Precis som på alla öppna forum på internet.
Det är beklagligt att några få inte kan följa de enkla och rättvisa regler som finns på detta forum.
Ibland måste vi varna någon och vi har tyvärr även tvingats bannat 3 st användare där varningar inte hjälpt.
Det är enda möjligheten vi har när överträdelser sker.
Som tur är händer detta mycket sällan, och vi är mycket tacksamma över våra medlemmars hjälp att
hålla forumet på rätt kurs.

Vi försöker tillgodose allas intressen, så även skyddjägarnas.
Vi skapade den stängda Skyddsjakt delen för att skyddsjägarna skulle få andrum från vissa enstaka personers påhopp och rent utsagt förjäkliga beteende. Istället för att några få skyddjägare skulle skapa ett "hemligt" forum, som bara innersta kretsen fick tillgång till, så ställde forumet upp och gav dom denna möjlighet.
Nu har alla vetskap om att den avdelningen finns och att man kan ansöka om tillträde.
Några få sökande har nekats tillträde, orsaken till detta vet de som nekats.

Nu har vi en nyöppnad öppen del om skyddsjakt, som är till för alla oavsett om du har licens eller inte.
Den startade vi för att medlemmarna även ville ha en öppen del.
Än så länge har den delen fungerat helt utmärkt.

Vi som "driver" forumet finns här för alla, dag som natt, vi försöker hjälpa de som ställer frågor och hjälpa till med vår samlade kunskap (om än så liten, men vi lär på vägen) så vårat gemensamma intresse ska breddas.
Vi har försökt att skapa att forum som ska passa både nya luftvapen entusiaster men även redan inbitna "rävar" med många års erfarenhet.

Räcker inte det ?

Forumet ÄR till för alla och vi försöker tillgodose allas behov.
Det betyder att vi ibland måste jämka. Vi är inte perfekta på något sett, men vi försöker bli bra på bred front.
Vi har kommit långt på bara ett år.
Med våra medlemmars hjälp så kommer vi bli bättre och kanske så småningom lyckas bli så bra att ingen tycker att nått fattas. Och visst kan forumet bli bättre på mycket, MEN det tar tid att bygga nått som ska bli varaktigt.

Jag hoppas att merparten av våra tusentalet medlemmar besöker oss för att dom tycker forumet är informativt och bra uppbyggt och inte bara är här för att leta fel.
Över 100 unika besök varje dag kanske inte är så mycket, men det tyder i alla fall att många hittar något trevligt att läsa här på forumet.

Ibland vill jag bara ge upp.... skita i detta och helt gå tillbaka till min hobby. ( samla och renovera gamla bössor )
Vad som får mig att stanna är de vänliga PM man får där medlemmar tackar för ett bra och informativt forum.
Alla härliga inlägg som roar och förnöjer många läsare, informativa recensioner, guider och byggen.
Sånt värmer när det är turbulent och gör att man biter ihop och kör vidare.

Tack alla Ni engagerade och aktiva medlemmar som hjälper till att skapa detta suveräna forum.
Det är Ni medlemmar som ger forumet en själ, vi som administrerar ger det bara en struktur.

....... Vi kan inte tillgodose alla, men vi försöker tillgodose många .......

// Golle
Bild
G0LI4T

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Inläggav M-Johansson 18 jan 2009, 09:55

vill tacka dessa utan er hadde det spårat ur förlängesedan och hoppas detta forum får vara kvar länge som möjligt :smt020 har säkert missat ett antal viktiga personer men man kan ju inte hålla reda på alla :?:
öberg
Moderator

G0LI4T
Admin

Daniel
Site Owner

Patrik
Moderator

ogster
Moderator
M-Johansson

Skytteklubb: ??????
Luftvapen favorit: fx cyclone bt simalux 6-24*50

Inläggav Etienne 18 jan 2009, 13:21

Jonas skrev:Jag har läst att detta forum är till för alla.börjar ni att ställa krav så kommer detta forum att dö ut som många andra forum så jag hoppas att ni vet va ni gör står även på progunners sida att användarna bestämmer hur forumet ska skötas å användas. så öberg hoppas du gör så att forumet mår bra av det ni gör å även all luftvapen sport.
/Jonas Rundquist

Givetvis ska det finnas ett eget forum för skyddsjägare så att de kan diskutera sitt utan störande moment från andra. Du kan se det precis på samma sätt som att svenska fotbollslandslaget inte ska behöva träna med vilka random amatörer som helst.

Det påverkar i vilket fall som helst inte de använadre som inte är skyddsjägare - och framförallt, som det redan påpekats, så finns det också en publik del för glada amatörer som har frunderingar kring området.
Användarvisningsbild
Etienne

Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Inläggav Daniel 18 jan 2009, 13:55

Bra skriver golle håller med dig fullständigt.

men du missade en sak

Jag hoppas att merparten av våra tusentalet medlemmar besöker oss för att dom tycker forumet är informativt och bra uppbyggt och inte bara är här för att leta fel.
Över 100 unika besök varje dag kanske inte är så mycket, men det tyder i alla fall att många hittar något trevligt att läsa här på forumet.

Vi ligger på ca 240 unika besökare/dag
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Tackar så mycket för svaren!

Inläggav ajez 19 jan 2009, 09:09

Skall fixa detta så fort jag är hemma igen.
//Andreas
ajez

Skytteklubb: Gammalstorps skytteförening
Luftvapen favorit: HW77K

Återgå till Frågor om skyddsjakt

| | |likartade trådar| | |