Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Numera skjuter man flera klasser indelade efter rekyl eller rekyldämpat. Ett fjädervapen med rekyldämpning tävlar alltså i samma klass som pcp.
Tomaz skrev:Som jag förstått det så är det bara HFT det är så här, och inte FT....och i Storbritanien.
BFTA´s regler tillämpas bara i Storbritanien, varje land har sedan sina egna regler och när ett VM i FT arrangeras (i år Sydafrika), så tillämpas värdlandets regler...
soul skrev:Tack för svaren, jag börjar bli lite sugen på att vara med på nån tävling. Verkar ju likna fältskytte rätt mycket och det tycker jag är grymt kul.
Frank69 skrev:Så för att anordna en internationell världsmästerskaps tävling så krävs det b.la att man anlägger 3banor av olika svårighetsgrader med totalt 75 fallmål...
martinw skrev:Skjutställningarna står märkta på skjutplatsen, står det inget får du välja skjutställning som du vill.
Dessutom finns det reglerat att max 20% av totalantalet skjutplatser får vara stående eller knästående.
Ett skott per fallmål, faller målet ges ett poäng. Metallträff utan fällning ger noll poäng.
Kompletta regler finns på För att följa länken så måste du registera dig.
Martin W
OLK
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst