Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sandstig skrev:Bsa_Airsporter :
En bit kvar om du skall klara 45J med en .177
scratch skrev:Mikebike
Hade varit kul att få se lite träffbilder över hur det där monstret skjuter
marhol skrev:Det hade även varit kul att få se lite bilder på själva monstret oxå!
kari skrev:stealth !? hemma bygge ?? Fin var den i alla fall.
är det ett vapen märke?
kari skrev:250-280ms optimala för bästa precision på de flesta PCP.. ok.men är inte det för kaliber 22 .. .177 har väl ngt högre hastighet ?
scratch skrev: Jag menade lite mer precisionsbilder, typ en luftpistolstavla och fem skott eller något
mikebike skrev:Ofta brukar PCP skjuta bäst vid 250 - 280 m/s, oavsett kaliber.
Tomaz skrev:mikebike skrev:Ofta brukar PCP skjuta bäst vid 250 - 280 m/s, oavsett kaliber.
Just detta hastighetsintervall har ingenting med egenprecisionen på en PCP att göra, men det kanske inte var det du menade...?
mikebike skrev:Tomaz skrev:mikebike skrev:Ofta brukar PCP skjuta bäst vid 250 - 280 m/s, oavsett kaliber.
Just detta hastighetsintervall har ingenting med egenprecisionen på en PCP att göra, men det kanske inte var det du menade...?
Snarare att precisionen vanligen inte brukar bli bättre om man går högre.
mikebike skrev:scratch skrev: Jag menade lite mer precisionsbilder, typ en luftpistolstavla och fem skott eller något
Nja, jag tycker precisionen är för dålig, typ 5cm på 25 meter. Fast jag tror den fäller de flesta fallmål även om man missar killzonen!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster