Avgående Grenledare Field Target

Här pratar vi om Fieldtarget i allmänhet

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Avgående Grenledare Field Target

Inläggav skjutglad 12 dec 2024, 10:43

Så då har tiden kommit.
Jag har känt det sista året att intresset att skjuta FT inte längre finns.
Den satsning som behövs har jag inte ork att göra längre och jag känner inget driv att skjuta FT.
Detta gör att jag kommer att avsluta mitt FT skytte och lämna mina uppdrag i klubb
och skyttesportförbundet.
Dom sista åren har jag kämpat för att hålla FT igång med tävlingar som jag arrangerat
och andra uppdrag som omorganisationen inom skyttesportförbundet.
Idag finns det en verksamhetsplan, budget och utvecklings medel för FT om det är några som
vill fortsätta.

Jag kommer inte att ta ut något landslag eller liknande utan det får eventuell ny kommitté göra.

Vill man vara med och bidra till FT utvecklas i Sverige så anmäl er här i denna tråd
viewtopic.php?f=87&t=21032
så kommer jag att vidarebefordra den informationen till skyttesportförbundet.
Jag kommer även att stå till tjänst för den nya kommittén som bollplank tills den blivit "varm i kläderna".
Just nu finns det dock inga aktuella deltagare att ta över i FT kommittén.

Jag kommer sakna den kamratskap som vi alla FT skyttar haft på våra tävlingar och vill tacka
alla för den tid som varit. Det har blivit många goda vänner under dom här 14 åren sedan jag började.
Kanske kommer jag tillbaka och skjuter någon tävling i framtiden på skoj
för det goda kamratskapets skull.

Jag vill tacka alla för den tid som varit och önska er alla en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År

Mvh
Stefan Pyk
Avgående grenledare Field Target
Du har egentligen aldrig förlorat förrän du ger upp.
skjutglad

Tack utdelade: 560 gång
Tackad: 1333 gånger i 408 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv JSK
Luftvapen favorit: Walther LG 300 XT

Följande användare vill tacka skjutglad för detta inlägg
börne (12 dec 2024, 12:23), jerico (12 dec 2024, 17:14), Batistuta (12 dec 2024, 19:29), Nitro (12 dec 2024, 20:34), gubbe (12 dec 2024, 21:57), XY1 (13 dec 2024, 19:23), Lasse (02 mar 2025, 20:14)

Re: Avgående Grenledare Field Target

Inläggav jerico 12 dec 2024, 17:14

Trist att du lägger av. Jag skjuter förvisso inte FT men alla skyttesporter behöver eldsjälar. Själv är jag orolig för att föreningar över lag ska tappa de medlemmar som faktiskt dyker upp och gör det som inte är så skoj.

Men jag tackar dig för att du har varit engagerad under den tid som varit.
jerico

Tack utdelade: 106 gång
Tackad: 99 gånger i 82 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Följande användare vill tacka jerico för detta inlägg
Luftpangarn (12 dec 2024, 21:34), skjutglad (16 dec 2024, 10:40)

Inläggav börne 12 dec 2024, 17:15

Tack för väl utfört arbete & att du försökt väcka FT till liv igen senaste åren. Jag förstår dig, känner precis likadant själv, suget avtar mer & mer då det blivit en ond spiral med färre & färre deltagare samt avsaknad av FT skyttar i egna föreningen :-(

Men vem vet det tar kanske fart igen, vi får ju hoppas på det. Det är ju en sjukt rolig tävlingsform & det har varit en härlig gemenskap ute på tävlingarna :Hughug:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2925 gång
Tackad: 6290 gånger i 2485 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
skjutglad (16 dec 2024, 10:40)

Inläggav Leopold 15 dec 2024, 01:19

Stort tack för allt jobb du lagt ned, Skjutglad // Stefan!

Det har på många vis blivit ett "post-covid"- läge i hela samhället och det har drabbat föreningslivet hårt. Man märker det även på jobbet, folk sitter hemma och jobbar på distans hellre än att dyka upp fysiskt på plats.

Inte för att det behövs eller ens är önskvärt, bara för att det är mer bekvämt och då blir man nog mera lat även med detta med att tex åka till skjutbanan eller att åka på tävlingarna som anordnas.

Det jag hoppas på är att alla inklusive mig själv snappar ut ur detta mentala tillstånd illa kvickt.

Finns inget roligare än att träffas fysiskt på träning och tävling!

Nu ska detta göras och vi får hjälpas åt att komma ur denna bubbla.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1806 gång
Tackad: 1999 gånger i 1055 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg

Inläggav Sweron 15 dec 2024, 11:00

Jättetråkigt att höra. Det har känts som en trygghet (i brist på bättre ord) att veta att du, Stefan, funnits där och kämpat för oss i den större skytteorganisationen, och kämpat för att sprida vår sport. Du har en kompetens och ett driv som imponerat, men likväl har inte vårt skytte tagit riktig fart. Tvärtom har vi sett ett sjunkande antal anmälningar till våra tävlingar vilket gjort att tävlingar ställts in. Och utan tävlingar finns risken att intresset sjunker, osv.
Leopolds analys stämmer säkert, efter covid har många organisationer haft svårt att återhämta sig och för vissa har det varit helt förödande.
Jag får erkänna att mitt eget engagemang och mina insatser ”för organisationen” varit minst sagt blygsamma. Jag skjuter hemma och mina övriga åtaganden i livet har gjorts att jag inte engagerat mig aktivt i organisationen.
Men jag älskar vår sport och kommer att fortsätta mitt skytte, med en förhoppning om att den åter kan blomma upp i framtiden.
Så tack Stefan/Skjutglad för ditt jobb, och jag hoppas få sig dig snart igen. Gärna på en Field Target-bana!
Användarvisningsbild
Sweron

Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 148 gånger i 93 inlägg
Skytteklubb: Björnstorps SSK
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Sweron för detta inlägg

Återgå till Field Target

| | |likartade trådar| | |