Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:sätter ut målen på en äng och sen får det va.
Nitro skrev:
Helt klart tycker jag du har en poäng Batti, men man kan kanske föröka sig på lite variation ändå.
Kapten Kamin skrev:jag hade kommit och tävlat även med enklare banläggning.
börne skrev:Jag kommer låta nån annan ta över min roll som en av dom FT ansvariga i klubben efter nästa veckas tävling. Jag pallar inte mer
börne skrev:Jag kommer låta nån annan ta över min roll som en av dom FT ansvariga i klubben efter nästa veckas tävling. Jag pallar inte mer
Leopold skrev:Det är tillströmningen av deltagare vi ska adressera, se till att marknadsföra dessa tävlingar betydligt bättre än idag och vi får fundera allvarligt på vilka barriärer (inbillade eller verkliga) som finns för att locka folk.
Batistuta skrev:Tillströmningen är precis det jag är ute efter, hur ska vi marknadsföra oss för att få mer folk i sporten. Som jag ser det finns det en inbillad 5 års gräns för de flesta aktiva. Då har de tröttnat. Se på SM senast inte mycket folk och mest elitsatsande eller näst intill. Ska vi ha en folksport som alla kan uppskatta, och det gör de flesta som provar på så måste vi tänka på att få in mer folk och 10 joules klassen måste upp på agendan på ett helt annat sätt.
Jag är jobbig, jag vet men det omtanken om sporten även om inte alla förstår det.
skjutglad skrev:Dom f*** betongmålen är ju ett aber att sätta ut och kräver mycket röjning för att få till.
skjutglad skrev:Tror vi sa att vi kan sätta ut banan på 3 timmar nästa gång på 3 man.
D.
Batistuta skrev: Hade vi lagt hälften av de timmarna på arbetet som utfördes inför tävlingen så kanske vi fått in 10 medlemmar till istället. Det är lite så jag resonera även om det inte står i klartext.
Leopold skrev:Skulle även vilja bolla in en idé för att förenkla ytterligare.
Ja jag vet att FT kräver fallmål. Men vi har en nära relaterad skyttesportgren som brukar kallas "jaktstig" i Sverige.
Vad vi vill ha är ett ökat intresse att delta vid skytteträffar, behöver inte vara särskilt arbetsamt att anordna.
Kör man "jaktstig" kan man man ha enkla spinner-mål, kanske något fallmål etc. Hur kul som helst vet jag av egen erfarenhet från härliga tävlingar anordnade uppe i norra Sverige, Arnemark via Piteå luftvapenklubb. Även skytteträfafr i Tollarp nere i skåneland, hur skoj som helst. Till och med mål uppe i vajande träd, galna vinklar...
Försök att förstå att allt inte behöver vara tävlingar som anordnas enligt officiella World Field Target Federation-regler. Tänk mer "fältskytte" som koncept och bara kör så det ryker!!
Leopold skrev:Skulle även vilja bolla in en idé för att förenkla ytterligare.
Ja jag vet att FT kräver fallmål. Men vi har en nära relaterad skyttesportgren som brukar kallas "jaktstig" i Sverige.
Vad vi vill ha är ett ökat intresse att delta vid skytteträffar, behöver inte vara särskilt arbetsamt att anordna.
Kör man "jaktstig" kan man man ha enkla spinner-mål, kanske något fallmål etc. Hur kul som helst vet jag av egen erfarenhet från härliga tävlingar anordnade uppe i norra Sverige, Arnemark via Piteå luftvapenklubb. Även skytteträfafr i Tollarp nere i skåneland, hur skoj som helst. Till och med mål uppe i vajande träd, galna vinklar...
Försök att förstå att allt inte behöver vara tävlingar som anordnas enligt officiella World Field Target Federation-regler. Tänk mer "fältskytte" som koncept och bara kör så det ryker!!
janned skrev:Medlemmar kan man väl ragga upp ändå under resten av tiden ! Ni kunde ju passat på nu i somras i parken,
va det nån av er somhade en FT-bössa och nåt mål med er för att visa upp vad vi egentligen pysslar med, hade ju varit ett ypperligt tillfälle !!
Så jag förstår börne att han inte pallar mer...känner likadant![]()
Dags för nya friska krafter att ta över som vill lägga "enklare" banor och sköta allt runt omkring!
Good luck !
janned skrev:Och banläggningen är ju bara en del i arbetet...allt annat
som görs vid sidan om, inbjudningar, IndTa, priser, sätta ihop skjutlagen mm mm, det sköter inte sig själv !!
Batistuta skrev:janned skrev:Medlemmar kan man väl ragga upp ändå under resten av tiden ! Ni kunde ju passat på nu i somras i parken,
va det nån av er somhade en FT-bössa och nåt mål med er för att visa upp vad vi egentligen pysslar med, hade ju varit ett ypperligt tillfälle !!
Så jag förstår börne att han inte pallar mer...känner likadant![]()
Dags för nya friska krafter att ta över som vill lägga "enklare" banor och sköta allt runt omkring!
Good luck !
Vi marknadsförde FT och skytte överhuvudtaget under 12 veckor a två dagar i veckan och fick in 6 500:- till föreningen så den insatsen tycker jag inte du ska förklena. Det var många mer timmar än en banläggning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst