Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
robban75 skrev:kan nog rota fram lite skruvmejslar o en o annan skiftnyckel ifall målen behöver sig en omgång.
chiligryta låter nice
Men för guds skull...Glöm inte bössorna
har delat ut c:a 30 "Prova på Field Target" flyers så förhoppningsvis kommer det nån.
Ska försöka dela ut ett par till om jag hinner.
robban75 skrev:Alla är väl på imorgon?
robban75 skrev:Alla är väl på imorgon?
Leopold skrev:En arbetsdag idag, gott att vi fick i ordning det mesta inför Snapphanesmällen III om två veckorTur med vädret, litet blåsigt men 12 grader eller så och hör och häpna *ingen nederbörd* för första gången på veckor känns det som
![]()
Man hinner med rätt mycket om man börjar vid 10, skytten68, TheFoes och Robban75 på plats och släpat ut alla målen. Fullt ös med att måla och fixa litet med målen och skytten68 hade redan dragit en omgång färg på dom när jag dök upp en kvart över. Sedan fick de ett antal nya omgångar och blev så här fina av mästermålaren![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Hanns med en runda på litet spinners, jag luftade min AR 1000 och den verkar funka ok men fasen vad ovant att skjuta rekylfjäder om man blivit bortskämd med rekylfritt...![]()
Sedan kokade mästerkocken TheFoes ihop en superläcker chiligryta på den gamle grillen, här attackerandes en lök med sin Mora 2000:
Fenomenalt gott var det, stort tack!
Det blev inte fininställt några skjuttabeller eller sikten på vettigt vis pga blåsten men så är det ibland. Tack för en härlig dag pågar!
Leopold skrev:Jag och TheFoes körde en riktigt skön skyttedag, litet av varje som behöver piffas på som alltid. Kolla parallaxhjulens markeringar, kolla träfflägen osv i den goa värmen. Mina sikten blev faktiskt hela 26 grader varma i skuggan där inne i skjutpaviljongen men jag noterade inga konstigheter med vare sig Sightron S3 FT eller Hawke Airmax 30. Mer eller mindre exakt som vid 18 grader så nu permanentar jag mina markeringar, iaf tillfälligt.
Sedan stack vi iväg på en väldigt inspirerande träningsrunda efter att ha grillat litet hamburgare och chorizo-körv. Härlig skyttedag... igen! Kan det bli annat
Don Tomaso skrev:K-pist tävling kl 9.00 på lördag i Vittsjö, enligt fejan.
Leopold skrev:Jo men vi visste om det sedan innan, enda möjliga dagen för tävlingen under maj. Men det blir inga problem tror jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst